Még szorosabbra fűződik a viszony a Subaru és a Toyota között. Előbbi a BRZ-t adja GR 86-ként a világ legnagyobb autógyártója számára, a Toyota pedig ugyancsak különlegességgel viszonozza azt. A nemrég bemutatott bZ4X érkezik majd a Fiastyúk csillagképet magában rejtő márkajelzéssel, melynek révén Solterra néven megérkezik az első sorozatgyártású elektromos autó a Subaru kínálatába.

A Nap és a Föld latin elnevezése adta az ihletet a legújabb Subaru elnevezéséhez, amely valójában a Toyota berkeiből kerül ki. A rokonság letagadása érdekében egészen sokat elkövetett az összkerékhajtásáról híres márka: ha hátra már nem is jutott sok puskapor, szinte teljesen átfazonírozott fronttal van dolgunk, amely nem csak új márkajelzést, de áthelyezett ködlámpákat, eltérő légbeömlőket és új lámpákat is kapott.

Szemből több tekintetben is eltér testvérétől a Solterra - hátulról nagyon hasonló az összkép

Belül leginkább a színek tekintetében lesz csak különbség a márkajelzés mellett – minden marad tehát hasonló módon.

Első ránézésre talán nem is látszik, de az újdonság 4,69 méteres hosszával, 1,86 méteres szélességével és 1,65 méteres magasságával nem egy kicsi autó, és a 2,85 méteres tengelytáv is sokatmondó, még ha az elektromos modellek körében ez nem is kiemelkedő szám. Az alapokat egyébként a kifejezetten villanyautók számára kifejlesztett e-TNGA platform adja.

A műszaki tartalom közös - galéria

Belül a tervezők igyekeztek egyszerre hozni a jó ergonómiát és a jövőbemutató formákat. Az összkép egy kissé keszekusza lett, de kétségtelenül modern, és köszönhetően többek között a különálló klímapanelnek is, első ránézésre egészen jól használhatónak tűnik. Természetesen a legfrissebb szoftvert futtatja a multimédiás rendszer, amely online frissítéseket és funkciókat is felvonultat.

A lemezek alatt kétféle hajtáslánc lesz elérhető: az elsőkerekes kivitelben egy 204 lóerős elektromotor hajtja az első tengelyt, míg az összkerekes verzióban mindkét tengelyre jutott egy-egy 109 lóerős egység, így kiadva a 218 lóerős összteljesítményt. Előbbi 8,4, utóbbi pedig 7,7 másodperces 0-100-as sprintet tud felvonultatni, míg az autó tömege egy motorral 1920, míg két motorral 2005 kilogramm.

Belül legfeljebb csak színekben és márkajelzésekben különbözik

A józan hozzáállás az akkumulátorról is elmondható, ugyanis a mai kínálatban az átlagosnál talán egy kicsit nagyobb 71,4 kWh-s telepet építettek be az autó padlójába, amely az elsőkerekes kivitelben 500, az összkerékhajtásúnál pedig 460 kilométeres hatótávot ígér. Az akku legfeljebb 150 kW-tal tölthető, ami szintén nem számít már kiemelkedőnek, bár a töltési infrastruktúrát tekintve így is több mint elegendő, ráadásul fél óra alatt 80 százaléknyi töltést képes így felvenni.

Íme, a bizonyíték: a Toyota bZ4X belső tere

A Toyota azt ígéri, hogy 10 év vagy 240 ezer kilométer használat után is még 90 százalékos lesz az akkucsomag, illetve a biztonságra is kiemelten figyeltek. Felárért napelemekkel ellátott tető is elérhető, amely a gyáriak szerint évi 1800 kilométerre elegendő energiát képes előteremteni. Az akku lehetővé teszi azt is, hogy váltóárammal tápláljunk róla bármilyen elektronikus eszközt, így egy kempingezés vagy egy áramszünet esetén is megoldást nyújt.

A két két jól szemléleti a differenciát

A Subaru Solterra várhatóan 2022 közepétől nálunk is elérhető lesz.