Bemutatták a Volkswagen Golf R változatát, vagyis megérkezett a nyolcadik generációs kompakt GTI kivitelénél is erősebb verziója. A négyhengeres kétliteres turbós benzines teljesítményét egészen 320 lóerőig sikerült feltornászni. Az evo4-es EA888 motor maximális forgatónyomaték értéke 420 Nm – ezt ráadásul 2100 és 5350 közötti fordulatszámon végig tudja az erőforrás. A nyomatékvektoros összkerékhajtással megtámogatott autó mindössze 4,7 másodperc alatt gyorsulhat fel álló helyzetből 100 km/h-s sebességre, a gyorsulásnak az elektronikus leszabályozás vet véget 250 km/h-nál.
Említésre érdemes, hogy nem csupán hétfokozatú DSG-vel, hanem hatsebességes kézi sebességváltóval is elérhető az újdonság, de sajnos csak a tengerentúlon - Európában ez az opció egyelőre nem lesz elérhető. Bár elődjénél erősebb a legújabb Golf R, a hajtáslánc legnagyobb újdonsága a friss fejlesztésű hátsó differenciálmű, amely Drift üzemmódban a nyomaték 100%-át képes az ívkülső kerékre irányítani. Viszlát alulkormányozottsági hajlam!
Visszafogottan sportos részletekkel teli a Golf R
Az elődhöz képest további 20 mm-t süllyesztettek a karosszérián, ezzel párhuzamosan áthangolták az első és hátsó futóművet egyaránt. Tíz százalékkal vált merevebbé az új nemzedék, miközben az alumínium segédváz alkalmazása mintegy 3 kg-ot farag le a tömegből. Az első keréktárcsák 358 mm-re nőttek, amelyekre kétdugattyús féknyergek segítségével haraphatnak a fékbetétek.
A külső a megszokott iskolát követi: direkt az R modellhez fejlesztették ki az első lökhárítót, a 19 hüvelykes keréktárcsákon sportos gumikeverékű abroncsok feszülnek, hátul kétszer kettő kipufogó-végződést, hangsúlyos tetőszárnyat és R feliratot találunk – de az összkép a teljesítményhez képest mindezek ellenére visszafogottnak tekinthető.
Kívül-belül kékes az R változat színvilága
Az utastérben a GTI-hez hasonló hangulat uralkodik. A 10 hüvelykes érintőképernyő és a Volkswagen digitális műszerfala szériában jár a Golf R-hez. A csúcsmodell sajátossága a kormányon elhelyezett (és a Race üzemmód könnyű aktiválására szolgáló) R gomb, a kék díszítések, illetve a beltér több pontján elhelyezett R logók. Újdonság a puha nappabőr opciójának megjelenése.
A korábbi R változathoz képest 17 másodperccel gyorsabb a friss csúcs-Golf a Nordschleifén – legalábbis DSG-váltóval. Már csak emiatt sem számíthatunk a kifutó generációnál kedvezőbb árra, mindenesetre a nagyjából egy év múlva érkező Golf R árlistája jelenleg nem ismert.