Nagyjából tizenöt év telt el azóta, hogy először autós magazin szerkesztése céljából ragadtam billentyűzetet. Akkoriban az egyik sláger téma volt a levegő nélküli abroncs, amely témakör sok tanulmányt is szült ugyan, de sorozatgyártású megvalósítást azóta sem láttunk. Most a Hankook van soron, aki rögtön saját négykerekű tanulmányt is hozott az ötlet mellé.
A Las Vegas-i Fogyasztói Elektronikai Kiállításon bemutatott Hankook i-Flex lényege a levegő nélküli abroncs, amely a korábbi próbálkozások ellenében felépítésében a sejtstruktúrát vette mintául. A többrétegű, egymásba kapcsolódó felületen sokkal könnyebb a teher eloszlatása.
Ennek ellenére nagy méretben továbbra sem működne egy ilyen megvalósítás: itt 16 colos külső átmérőről van szó, mindössze 105 milliméteres szélességgel. Az abroncsot például gyárakban működő, automatizált teherhordókon tudnánk mi elképzelni, és a Hankook Hyundai-jal közösen megalkotott kis tanulmányra is ebbe az irányba kacsintgat.
Hogy személyautón mikor láthatjuk viszont a technológiát? Talán erre a kérdésre a következő 15 év választ ad.