A Kodiaq után a Karoq frissítését sem húzta sokáig a Škoda, és nem meglepő módon a nagyobb testvérhez hasonló megújulással örvendeztették meg a közepes SUV vásárlóit, miközben azért megőrizte saját személyiségét is az autó. Mostanra pedig már az árak is megérkeztek, amelyek nem meglepő módon jóval magasabbak, mint az előd esetében – persze ez nem meglepő, hiszen a rengeteg újdonságot tartogató ráncfelvarrás nélkül is folyamatos a drágulás.
Ahogyan arra számítani lehetett, és a korábbi ízelítők már félig-meddig el is árulták, az ilyenkor szokásos pontokon nyúltak hozzá a Kaqroqhz a mérnökök, méghozzá – legalábbis véleményem szerint – jó érzékkel. A hűtőrács felső sarkait lecsapták, a hozzájuk szorosan igazdó első fényszórók alsó éleit pedig a LED-es nappali menetfényekkel együtt látványosan megtörték. Természetesen a lökhárítók sem maradtak érintetlenek, a képeken pirosban pompázó látványos SportLine kivitel pedig ügyesen pótolja a kisebbik SUV modellből nem létező RS kivitelt is – legalábbis megjelenés és sportos részletek tekintetében biztosan.
Az új hátsó fényszóró harmonikusabb lett - a piros a SportLine kivitel
Hátul sem maradt érintetlen az autó, hiszen az eddig igencsak diszharmonikusnak ható hátsó lámpatestet egy a Škoda palettáján belül továbbra is viszonylag egyedi, de a formákba mégis ügyesebben beolvadó fényszóró váltotta. A Karoq egyébként a frissítésnek köszönhetően immáron alapáron LED-es főfényszórókat kínál, de felárért LED-mátrixos megoldás is elérhető.
Az utastérben formai szempontból nagy újdonságot nem kaptunk, amiben persze semmi meglepő nincs. Ugyanakkor így is bőven akadnak változások, mint például az immár szintén alapáron járó, 8 colos digitális műszeregység, amit felárért egy nagyobb – és minden bizonnyal jobban személyre szabható – 10,25 colos egységre lehet cserélni. Természetesen szoftveres szempontból is megkapta a legfrissebb megoldásokat az autó, beleértve az online lehetőségeket is, mint a MyŠkoda alkalmazás, amelyen belül az autó egyes funkcióit is irányíthatjuk, vagy éppen a vezeték nélküli frissítési lehetőség. Ezeket persze csak a fejlettebb multimédiás rendszerek mellé kapjuk meg.
Formailag nem, technológia terén fejlődött - galéria
Az új kárpitok és anyagok igyekeznek kifejezni a Škoda elköteleződését a fenntartható autóipar felé, például újrahasznosított matériák felhasználásával. Immár hangulatvilágítás is kérhető az új dekorelemek mellett, de elektromosan állítható, memóriafunkcióval rendelkező első ülések is elérhetők. Biztonsági és asszisztensrendszerek terén is jelentek meg újdonságok, melyekkel a Karoq a legfrissebb Škoda modellek szintjére került ezen a téren is. A Karoq 9 légzsákkal érkezik, és parkolóasszisztens, ütközésre felkészítő rendszer és egyéb finomságok is elérhetők hozzá a már eddig is rendelkezésre álló asszisztensek mellett – amelyek egyébként szintén fejlődtek a jobb kamerarendszer beépítésével.
Hajtásláncok tekintetében nem hoz újdonságot a friss Karoq, hiszen a konszern jól ismert erőforrásait kapta meg. Dízelfronton a kétliteres TDI 116 és 150 lóerős változata áll rendelkezésre, míg ha benzinesre vágyunk, akkor az egyliteres, háromhengeres, 115 lóerős, az 1,5 literes, négyhengeres, 150 lóerős és a kétliteres 190 lóerős TSI közül lehet választani – bár megeshet, hogy utóbbit a hazai importőr nem fogja forgalmazni, és az egyébként is kizárólag a SportLine változathoz elérhető.
Igyekeznek odafigyelni a fenntarthatóságra is - galéria
A hétfokozatú DSG automata váltó minden egységhez elérhető lesz, míg az összkerékhajtást az izmosabb benzines és dízel egységek kaphatják meg – sőt, a 190 lovas változathoz alapáron jár a DSG és a 4X4 hajtás is. Praktikum terén változatlanul sokat ad a Karoq, beleértve a Škodától megszokott okos megoldásokat. Az alapból 510 literes, de a csúsztatható hátsó üléssort kínáló VarioFlex opciónak köszönhetően akár 566 literes csomagtér 1630-1810 literig bővíthető – ez egyébként nem változott az elődhöz képest.
Az új Karoq piaci bevezetése nemrég kezdődött: az alapot az Active felszereltség jelenti, amelyet az egyliteres, 110 lóerős háromhengeres benzinessel 8,24 millióért vihetünk haza, már bőven használható felszereltséggel: LED-es főfényszóró, multifunkciós bőr kormány, tolatóradar, klíma és hét légzsák is jár hozzá. A kétliteres, 115 lovas dízelért hatalmas, közel 1,29 milliós alapárat kérnek a csehek, más motor pedig Active szinten nem is elérhető. Az Ambition felszereltségbe már több hangszóró, LED-es hátsó fényszórók, elektromos tükrök, könnyűfém keréktárcsák és kulcsnélküli indítás is beletartozik, többek között. Ennek felára körülbelül 480 ezer forint, ami nem túlzó. Az 1,5-ös, 150 lovas négyhengeressel szerelt kivitel felára további 750 ezer forint, így már 9,48 milliónál tartunk.
Hátulról egyértelmű az előrelépés - galéria
A hétfokozatú DSG automata 750 ezer forintba kerül az 1,5-ös és a 115 lovas dízel mellé egyaránt, míg a kétliteres, 150 lóerős dízelmotor már csak összkerékhajtással és automatával vihető haza, Ambition szinten is 12,25 millióért. Ehhez képest a Style szinte felára, amihez már kulcsnélküli nyitás, automata klíma, fűthető első ülések, nagyobb keréktárcsák és egyéb finomságok is járnak, további 650 ezer forint, így a kézi váltós 1,5-össel már 10 millió felett járunk (10,14 millió). A többi hajtáslánc esetében is ugyanezzel a felárral számolhatunk, és Style szinten az összes motor elérhető.
A már szinte minden jót tartalmazó (18 colos kerekek, látványos kiegészítők, mátrix LED-es fényszóró, gerinctámasz stb.) SportLine, ami az egyliteres benzinest leszámítva minden motorral elérhető, már igencsak drága. Az 1,5 literes, kézi váltós verzió 11,08 millióért vihető haza, míg a legdrágább hajtáslánccal (2.0 TDI 4X4 DSG) már 13,88 millióra kúszik az alapár. Ez már önmagában is rengeteg pénz, még ha minden verzióhoz jár is alapból 400 ezer forint kedvezmény. És ezt még további extrákkal lehet tovább növelni, mint például az 500 ezer forintos Suedia/bőr üléshuzat, a legmodernebb, 620 ezer forintos multimédiás rendszer, a 440 ezres panorámatető és egyebek. Érdemes azonban ellátogatni a Škoda honlapjára, ahol pontosan összeállíthatja mindenki álmai Karoq modelljét.