Ugyan a Niro nem egy kimondottan idős típus (jó 5 éve van a piacon), a Kia jó érzékkel ráérzett, hogy ideje a generációváltásnak – végtére is a modell egy különösen erős szegmensben szerepel, így fontos a frissesség. Nos, erre most nem lehet panaszunk, ugyanis a típus igencsak nagy váltással újult meg, és most a képeken túl végre műszaki adatokkal is szolgáltak a gyáriak. Lássuk, mit tud az autó!

A Kiának határozott célja volt a típus felpaprikázása, amit akár a szó legszorosabb értelmében is érthetünk, hiszen a képeken szereplő végső változatot a 2019-es HabaNiro tanulmány előzte meg. Az újdonság pedig egészen sokat örökölt innen, például a C-oszlop színes betétjét. A jópofa tigriskarmos nappali menetfény helyett összetettebb alakzatot találunk elöl, amely egy egészen letisztult, manapság divatos vízszintes elemekkel feldobott orrban talál helyet. Hátul viszonylag dinamikus hatású fényszórók keretében egy szokványosabb farrészt találunk.

Letisztult orr, újrahangolt nappali menetfénnyel

Az újdonság egyébként a korábbi modell alaposan átdolgozott platformjára épül, ez pedig méretbeli növekedést is magával hoz. A második generációs Niro 4420 mm hosszú (+65 mm), 1825 mm széles (+20 mm) és 1545 mm magas (+10 mm), míg a tengelytávolsága 2720 mm (+20 mm). Az elöl MacPherson, hátul pedig többlengőkaros futóművet is újrahangolták a gyáriak, ezzel minden szempontból jobb menetképességeket ígérve.

Belül ugyancsak teljes mértékű a változás. A hangsúly a digitalizáción van: a 10,25 colos központi kijelző és a digitális műszercsoport ma már magától értetődő – ezúttal a kettő panel összeolvadt. Az érintésérzékeny gombokat nem ússzuk meg, de a klíma legalább tekerővel működik. A váltó előválasztó karja is hasonló megoldással üzemel, az indítógomb pedig mellé került. A műszerfal szétnyílásánál különleges, gránitszerű fabetét keretezi a háromsávos hangulatvilágítást, az ajtók pedig érdekes felfelé futó könyöklőkkel olvadnak össze a műszerfallal.

Nagyot változott a belső tér is - galéria

Mi divatos még manapság? Hát a fenntarthatóság, az újrahasznosítás és a megújuló források. Ennek jegyében a Niro tetőkárpitozása például újrahasznosított papírból készül, miközben az ülések kárpitozásához eukaliptusz levelek szolgáltatták az alapot – ne aggódjanak, azért a koaláknak is maradt elég. Emellett például az ajtópanelek speciális festése mentes a legtöbb veszélyes vegyianyagtól, így kisebb lábnyommal állítható elő.

A praktikumot az akár elektromosan nyíló leghátsó ajtó mögött rejlő 15 literrel nagyobb, 451 literes csomagtér támogatja, míg technológiai fronton 10 colos head-up kijelzővel, első és hátsó kamerákkal, digitális kulccsal és fejlett hangfelismeréssel támad majd a Niro. Természetesen vezetéstámogató rendszerek terén is mindent megkapott az autó, kezdve az akár navigáció alapú intelligens tampomattól, a kiszállást segítő rendszeren, a félig önvezető rendszere, a távirányítós parkoláson és az ütközésmegelőzőn át egészen a holttérfigyelőig.

Kisebb a lábnyoma

Azt már eddig is tudtuk, hogy ahogyan eddig is, ezután is három verzióban lesz elérhető a Niro: hibrid, konnektoros hibrid és tisztán elektromos kivitelben. Utóbbi kettőről egyelőre még hallgatnak a gyáriak, de a normál hibrid verzió kapcsán most nyilatkoztak a dél-koreaiak. A 141 lóerős összteljesítmény maradt, amelyet egy 105 lovas, szívó 1,6-os benzines és 44 lóerős elektromotor biztosít.

Noha a teljesítmény nem változott, a gyáriak elmondása szerint a Smartstream névre hallgató benzinmotor frissült, így fokozott hatékonyságot várhatunk az autótól, amelynek erejét továbbra is egy hatfokozatú, duplakuplungos automata juttattja el az első kerekekhez. Nem csodálkoznánk, ha a konnektoros hibrid és az elektromos kivitel esetében sem lennének egetrengető különbségek az elődhöz képest, hiszen például az elektromos e-Niro így is a piac egyik legjobb ajánlata, optimális tulajdonságokkal. Ettől még persze biztosan számíthatunk némi előrelépésre akár teljesítmény, akár hatótávolság terén.

A C-oszlop fekete eleme igazán különleges megoldás

Noha a fenti adatok a dél-koreai változatra vonatkoznak, a Kia már jó ideje globális modelleket készít, és az ilyen, elektromotorral (is) szerelt típusok esetében egyáltalán nem jellemzők az eltérések a különböző piacok között. Ilyenformán legfeljebb kisebb eltérésekkel számolhatunk, de a lényeg biztosan változatlan marad majd az európai kivitel esetében is – legfeljebb azt tudjuk elképzelni, hogy a Kia meglep minket azzal, hogy csak az elektromos, esetleg a konnektoros verziót teszi elérhetővé Európában, de valószínűleg nálunk is maradni fog mindhárom kivitel. Hazánkba egyébként valószínűleg az év második felében érkezik majd meg az újdonság.