A legtöbb gyártó szinte teljesen alárendelte stratégiáját az európai jogszabályalkotók sokak számára abszurditásba hajló akaratának, és villámgyorsan alakítják át kínálatukat a tisztán elektromos hajtás irányába. Vannak azonban, akik próbálják okosan, a vásárlók sarokba szorítása nélkül megoldani ezt a problémát. Közéjük tartozik a BMW is, ugyanis a bajor márka fejlesztési vezetője, Frank Weber elárulta, hogy nem csupán tovább kínálják a belső égésű erőforrásokat, hanem egyenesen új generációs egységeket fejlesztenek.
Mielőtt még bárki legyintene, hogy biztosan három-, legfeljebb négyhengeres motorokról van szó a downsizing jegyében, Weber úr kiemelte, hogy hat- és nyolchengeres is szerepelnek a tervek között, és a benzinesek mellett a dízelek is részét képezik a márka stratégiájának. Mindez úgy tűnhet, hogy a BMW homlokegyenest ellene megy az új szabályoknak, azonban nem szabad elfelejteni, hogy a belső égésű erőforrások konkrét kitiltásáig még bőségesen van idő, addig pedig csak a szigorú kibocsátási előírásoknak kell megfelelnie a gyártóknak – mindezt motoronként és flottaszinten is.
Szinte hihetetlen, de akár új V8-assal is előrukkolhatnak a bajorok
A BMW pedig azt ígéri, hogy az új generációs, csúcstechnológiás erőforrások olyan tiszták tudnak majd lenni, hogy ezzel hatékonyabban járulnak majd hozzá a széndioxid-kibocsátás csökkentéséhez, mintha hirtelen generációváltást hajtanának végre. Mindez egyébként úgy jött ki nekik, hogy a teljes folyamatot vizsgálták, és az is közrejátszott, hogy hiába az új elektromos autók, ha a vásárlók még mindig inkább a benzines és dízel változatokat választják – tehát azok fejlesztésével összességében nagyobb nyereség érhető el.
Weber úr azt is elárulta, hogy a hengerfejek tekintetében teljesen új megoldásra számíthatunk, tehát valóban nem csupán egy kis reszelgetésről van szó. A gyártó célja egyébként az, hogy vásárlóikat ne szorítsák sarokba, és az ügyfelek válasszanak bármilyen hajtásrendszert is, mindig a legmodernebb és leghatékonyabb technológiát kapják – ne csupán akkor, ha elektromos autót vásárolnak.
Az iX-szel azért megmutatta a BMW, mire képesek elektromos fronton
Ez persze csak a BMW véleménye, hiszen az Audi például már most bejelentette, hogy 2026-ban érkezik majd az utolsó új belső égésű erőforrásuk, és 2033-ra teljesen eltűnnek a hagyományos motorok a kínálatból. A Mercedes-Benz is nagy erőkkel fordult az elektromos autózás felé, ahogyan azt az EQS és EQE modellek is bizonyítják. Természetesen a BMW sem hanyagolja el a villanyautózás témakörét, de a bajorok például nem erőltetik annyira a dedikált villanyos platformot (persze az iX képében megmutatták mire képesek), és egyelőre a benzines és dízelmotorokkal közös alapokon kínálják majd elektromos modelljeiket – például az iX3-at, az i4-et, de az érkező i7-et és i5-öt is.
Kíváncsian várjuk, hogy vajon a BMW meddig tud majd kitartani a belső égésű motorok mellett, és vajon tudnak-e olyan újdonságokkal előrukkolni, amelyek valóban más megvilágításba helyezik majd ezeket a modelleket – habár leszögeznénk, hogy a legmodernebb benzinesek és dízelek már most is igen tiszták tudnak lenni, az öreg, valóban szennyező modellek kitiltásával pedig mi is egyet tudunk érteni.