Noha egy darabig úgy tűnt, hogy a tavaly év végén búcsúzó Mercedes-AMG GT Coupé és Roadster modellek nem kapnak közvetlen utódot, most mégis olyan hírek érkeztek, hogy már a közeljövőben visszatér a típusnév a csillagosok kupé-kínálatába. Lesz azonban egy csavar a történetben, amely úgy tűnik, hogy a mi korábbi találgatásainkat támasztja majd alá.

Még a GT Coupé és Roadster megszűnéséről beszámoló anyagunkban taglaltuk, hogy a teljes egészében az AMG részleg által tervezett SL, ha nem közvetlenül, de biztosít majd helyettest a GT számára – legalábbis a Roadster esetében. Már akkor is hozzátettük ugyanakkor, hogy a Mercedes számára anyagi szempontból mindenképpen racionális megoldás lenne a vadonatúj SL alapjait egy kupé modellhez is felhasználni, és a legfrissebb kémfotók alapján ezt meg is tették a gyáriak.

Szemből és hátulról is nagy lehet majd a hasonlóság az SL-lel - a képeken az SL látható

A források pedig már azt is tudni vélik, hogy az SL kupé testvére kapja majd meg a GT nevet, így a négyajtós változat mellé ismét visszatér majd a Coupé kivitel, és csupán a Roadstertől kell végleg elbúcsúznunk, amit viszont az SL helyettesíthet kiválóan. A kémfotókon egyébként teljesen egyértelműen látszik, hogy az autó valóban szoros rokonságban van az SL-lel, és bár az álcázott autó alapján az sem kizárt, hogy valóban szinte változatlanok maradnak a formák, és csupán a tetőmegoldás tér majd el, azért akkor sem lepődünk majd meg, ha a főbb vonások azonossága mellett azért néhány részletben eltérne majd a GT Coupé az SL-től.

A képek – és az SL – alapján nem kizárt, hogy két szükségülés is bekerül a második sorba, hogy ha nagyon muszáj, ne kelljen többször fordulnia majd a tulajdonosoknak. Az azonban kétségtelen, hogy a csillagosok tervezői egy gyönyörű, kifejezetten sportos arányokkal megáldott kupét varázsolnak majd elénk. Az utastér megoldásai valószínűleg egy az egyben az SL-ből érkeznek majd, ahogyan a hajtásláncokterén is egyezés lehet.

Belül egy az egyben erre számíthatunk

Amellett, hogy a GT Coupé sportosabbra lehet majd hangolva, mint az SL, a 476 lóerős 53-as és az 585 lovas 63-as jelölésű hajtásláncok ugyanolyan teljesítménnyel jelennek majd meg, ahogyan később érkezhet egy gyengébb V6-os is – akár 43-as jelöléssel –, valamint a csúcsot jelentő konnektoros hibrid akár 800+ lóerővel. Kíváncsian várjuk már a bemutatót.