A Mercedes-Benz SL legutóbbi generációja immár 9 évvel ezelőtt mutatkozott be, de az utolsó frissítése is már öt éve történt. Érett hát a váltás, és bár úgy tűnt, hogy a legendás típus szépen lassan feledésbe merül, a csillagosok hatalmas figyelmet fordítottak a vadonatúj SL-re, amely Mercedes-AMG néven mutatkozott be – ez pedig nem elhanyagolható változás, hiszen azt jelenti, hogy teljes egészében a németek sportrészlege tervezte, akárcsak az év végével búcsúzó GT Coupét és Roadstert.

A korábban elsősorban inkább az eleganciát és a luxust, és csak másodsorban a sportosságot képviselő SL-nél változott a mérleg állása, ugyanis a most bemutatott újdonság jóval nagyobb hangsúlyt fektet a dinamizmusra, de mindemellett azért a finom megoldások is komoly szerepet kaptak. A kétarcúságára pedig kiváló példát szolgáltat a gyári galéria, hiszen míg a képeken szürkében pompázó modell belül egy igazán kifinomult és elegáns konfigurációt kapott, addig a piros verzióban a sportosságon van a hangsúly.

Gyönyörű lett az új SL - galéria

A külcsín egyébként összességében egyértelműen a dinamizmus irányába ment el, amit egyáltalán nem sajnálunk: a Mercedes jól ismert formanyelvét mintha kifejezetten az SL számára találták volna ki. Az élesre húzott fényszórók, az agresszív, vérbeli AMG modell lévén alapáron járó Panamericana hűtőrács és a gyönyörűen lekerekített hátsó az aktív légterelővel csak úgy vonzzák a tekinteteket. A korábbi generációkkal szemben az újdonság nem csak a keménytetős megoldást, hanem a szigorúan kétüléses roadster felépítést is elengedte, így az újdonság gyönyörű vászontetővel – amellyel 15 kilót spóroltak, akár 60 km/h-s sebességig mozgatható, és ez mindössze 15 másodpercet vesz igénybe – és 2+2 üléses utastérrel mutatkozott be.

A gyönyörűen arányos formáknak hála elsőre nem tűnik túl nagynak az új SL, de a hajszállal 4,7 méter feletti hossz és a 2,7 méteres tengelytáv azért sokatmondó – nem egy kicsi autóról van szó. A magasság egyébként valamivel 1,4 méter alatt marad, míg a szélesség 1,5 centivel meghaladja az 1,9 métert. Ha már a számoknál tartunk, a csomagtér a tető állásától függően 213-240 literes, a saját tömeg pedig a két verzió esetén – ugyanis kezdetben két hajtáslánccal lesz elérhető az autó – 1,95 és 1,97 tonna. Nem mintha nagy lenne ez a különbség, de azért tisztázzuk, hogy a gyengébbik verzió a könnyebb is egyben.

Lehet elegáns és sportos is - galéria

Az utastér nem okoz meglepetést: egyrészt már korábban megmutatták a gyáriak, másrészt pedig az S-osztályban bemutatott és a C-osztályban is debütált formákkal és elrendezéssel találkozhatunk, leszámítva talán a műszercsoportot, ami egy egyszerű tábla helyett nagy örömünkre rendesen integrálva lett, mélyen beépülve a műszerfalba – persze így is teljesen digitális. A multimédiás érintőképernyő állítható szöge is újdonságot jelent, illetve vannak igazán egyedi részletek, mint például a turbinákat mintázó légbefúvók.

Természetesen a legújabb MBUX szoftver fut az autóban, és technológiai fronton is mindent felvonultat az SL, amire a Mercedes-AMG képes most – tehát az autóipar legjavát, amit az S-osztály és a C-osztály is felvonultat. Az SL esetében ennél azonban sokkal fontosabb az, ami a lemezek alatt található, hiszen a korábbi rémhírekkel ellentétben nemhogy egy, hanem rögtön kétféle V8-as hajtáslánc is elérhető lett az autóhoz, és ezzel együtt visszatért a már régen nem használt 55-ös típusjelzés is.

Nincs meglepetés, de vannak érdekes részletek - galéria

Az SL 55 és az SL 63 tehát egyaránt a gyáriak négyliteres, duplaturbós V8-as erőforrását vonultatja fel, és ezúttal semmilyen elektromos megoldással nem kavarták meg az egységeket. A gyengébbik kivitel 476 lóerőt, az erősebb pedig 585 lóerőt vonultat fel, míg a csúcsnyomaték 700 és 800 Nm-re adódik. Mindez annyit jelent, hogy már az „alap” SL is képes 3,9 másodperc alatt 0-ról 100 km/h-ra katapultálni, az SL 63-nak pedig elég mindössze 3,6 szekundum erre a műveletre, a végsebesség pedig 295, valamint 315 km/h. Ebben persze nagy szerepe van a mindkét változathoz alapáron járó AMG által fejlesztett 4MATIC+ összkerékhajtásnak is, amely a nedves duplakuplunggal ellátott AMG SPEEDSHIFT MCT 9G automata váltón keresztül kapja az erőt a motortól.

Akinek azonban mindez nem lenne elég, annak a jövőben érkezik majd egy konnektoros hibrid hajtáslánc is, amely még nagyobb teljesítményt kínál majd. Erről ugyan nem szóltak a gyáriak, de megeshet, hogy a négyajtós GT-ben bemutatott 843 lóerős hajtásláncot kapja majd meg az SL is, amely szinte felfoghatatlan képességekkel ruházhatja fel az újdonságot – éppen ezért nem tartjuk kizártnak, hogy a kabrióban valamivel gyengébb lesz majd az egység.

Az elegáns barna is nagyon jól áll neki - galéria

Ami a vezetési élményt illeti, a hatalmas teljesítmény mellett elöl és hátul egyaránt többlengőkaros futómű biztosítja kiváló menetdinamikát. Míg az SL 55 esetében „csak” a sima AMG RIDE CONTROL rendszer jár szériában, addig az SL 63-ban mutatkozott be az új AMG ACTIVE RIDE CONTROL, amely aktív hidraulikus dőlésszabályozással is rendelkezik. Az aktív hátsókerékkormányzásért sem kérnek pénzt a gyáriak: 100 km/h-s tempóig ellentétes irányba fordulnak a hátsó kerekek, felette pedig azonos irányba, ezzel csökkentve a fordulókört és fokozva a stabilitást. A fékezésről nagyteljesítményű kompozit fékrendszer gondoskodik.

A személyre szabási lehetőségek természetesen végtelenek, és a gyáriak két új, kifejezetten az SL számára fejlesztett színt is bemutattak – az egyik a képeken látható Monza magnó szürke, a másik pedig a Hyper kék. szürke, a másik pedig a Hyper kék. Ami az árakat illeti, egyelőre nem osztották meg azokat a gyáriak, de ne legyen kétségeink afelől, hogy a legolcsóbb SL is csillagászati magasságokban lesz majd.