Bizonyára sokan emlékeznek még a sokat ígérő Škoda Vision iV tanulmányra, amely igen agresszív formában mutatta meg, hogy mire számíthatunk a csehek első dedikált elektromos modellje kapcsán. Az Enyaq bemutatójakor azonban sokan hiányolták a dinamikus, kupés formát – annak ellenére is, hogy szemből például nagyon is sokat megőrzött az autó a tanulmányból. Most azonban beváltották ígéretüket a gyáriak, hiszen megérkezett az Enyaq Coupé, amely nem csak hű maradt a koncepció igazán mutatós megjelenéséhez, hanem elhozta az első elektromos RS modellt is a Škoda kínálatába.
Csapjunk is a közepébe: a képeken különleges, Mamba zöld színben látható RS kivitel nem csak az első elektromos RS, hanem egyben a Škoda valaha volt legerősebb sorozatgyártású modellje is lett. A Volkswagen ID.4 és ID.5 GTX hajtásláncát megöröklő Enyaq Coupé két motor segítségével kínál 300 lóerőt és 460 Nm-es nyomatékot, amivel 6,5 másodperc alatt képes megfutni a 0-100-as sprintet, végsebességét pedig 20 km/h-val kitolták a többi variánshoz képest – így 180 km/h-val haladhat.
Különleges a Mamba zöld szín - alapáron jár a világító hűtőrács az RS-hez
A RS-be természetesen a nagyobb, 82 kWh-s akku került, ami már kellően nagy hatótávot biztosít, és kihasználva a maximális töltési teljesítményét – amihez persze olyan töltőre is szükség van – akár 36 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra. Az RS variáns megjelenés tekintetében papíron nem ad sokkal többet a SportLine kivitelnél – ami a képeken fehérben látható –, de néhány agresszívabb részletet azért kapott.
Ilyenek például az első lökhárító fekete betétjei, vagy éppen az RS modelleknél megszokott piros fényvisszaverő-csík az autó hátsóján, és bár ez a többi verzióhoz is elérhető opció, de az RS-nél alapáron jár a „Crystal Face” névre keresztelt világító első hűtőrács, ami azért bőven hozzáad az Enyaq Coupé megjelenéséhez. Érdekesség, hogy az RS logóban az elektromos modell esetében a sárga szín köszön vissza a normál benzines – és konnektoros hibrid – modellektől eltérően.
Az egyik legszebb arányokkal megáldott kupé-SUV - galéria
Természetesen az utastérben is találkozunk egyedi megoldásokkal, mint például az RS logóval ellátott sportülések, az RS logós sportkormány vagy éppen a karbonmintás betétek. Ezeket leszámítva egyébként a normál Enyaq utasterével találkozhatunk, beleértve az opciós listát is. A csomagtér a kupés tetőív ellenére is hatalmas, 570 literes, és a gyáriak a második sorba is elegendő fejteret ígérnek – még a hatalmas panorámatetővel együtt is.
Óriási panorámatetővel is kérhető - galéria
Visszatérve a megjelenésre, az Enyaq Coupé véleményem szerint az egyébként sokak által – talán némileg jogosan – ekézett SUV-kupé kategória egyik legszebb arányokkal megáldott modellje lett. A normál verzióhoz képest elöl 15, hátul pedig 10 milliméterrel ül lejjebb a Coupé, keréktárcsákból pedig 18-21 col között választhatnak a vásárlók. Noha ez talán csak egyfajta mondvacsinált ok az ilyen kupésított SUV-ok létezésére, de az elektromos fronton valóban lehet jelentősége annak, hogy a szépen ívelő tetőívnek köszönhetően jóval kedvezőbb a légellenállási együttható. Az Enyaq Coupé esetében egészen pontosan 0,234, ami kifejezetten jó értéknek számít.
Az Enyaq Coupé az RS mellett természetesen minden hajtáslánccal elérhető – pontosabban mindegyikkel egyet leszámítva, hiszen a leggyengébb, 148 lóerős motorral és 52 kWh-s akkuval szerelt kivitel a normál verzió sajátja marad. Így tehát a leggyengébb – és legolcsóbb – kivitel a hátsókerékhajtású, 180 lóerős verzió lesz 62 kWh-s akkuval, míg az RS-en innen a legizmosabb az összkerékhajtású, 265 lovas kivitel 82 kWh-s akkuval.
Karbon betétek, sportülések, RS logók - sportos a hangulat az RS-ben
Az RS verzió egyébként a legerősebb Škoda cím mellett a legdrágább Škoda címét is megkaparintja majd – ellenben a leggyorsabbét nem. Tekintettel arra, hogy a Coupé alapból is drágább lesz majd a normál kivitelnél, az RS pedig egyrészt teljesítményben, másrészt felszereltségben is mindegyik változatot túlszárnyalja majd, így nem csodálkoznánk, ha alapáron is 25 millió környékén, vagy akár afelett kezdődne – a hírek szerint egyébként a normál kivitelből is lesz RS változat. Azt azonban érdemes leszögezni, hogy az autóipar jelenlegi helyzetét tekintve, ha valaki mindenáron szeretne hozzájutni az Enyaq Coupéhoz, akkor érdemes résen lenni és amint megnyílik a rendelés lehetősége, rögtön lecsapni.