A Lamborghini még múlt héten jelentette be, hogy szokásaitól némiképp eltérően mégis visszanyúlnak a múltba, hogy megalkossák a Countach újkori változatát. Akkor még nem lehetett tudni, hogy pontosan miről is lesz szó – egy limitált szériáról, egy koncepcióról vagy akár egy szériamodellről – de a korábbi értesülések helyesnek bizonyultak, hiszen végül egy, a Sián alapjaira épülő, korlátozott példányszámban legyártott modell lett a Countach, amely a sokatmondó LPI 800-4 utónevet kapta.

Az Lamborghinire korábban nem volt jellemző, hogy felülnek a retró-vonatra, hiszen bár jellegzetes formáikat mindig tovább örökítették, sosem egy korábbi modell konkrét megidézése volt a cél, ráadásául mindig új nevet is adtak modelljeiknek. Most azonban a legjobb pillanatban nyúltak hozzá az autózás szerelmesei között osztatlan sikernek örvendő Countach névhez, ráadásul – ahogyan az a képeken is látszik – nem igazán vállalatka kockázatot a megjelenés kapcsán sem. Ez pedig – legalábbis szerintünk – a lehető legjobb döntés volt.

Egyszerűen imádjuk - galéria

Egy az egyben természetesen nem tudták leutánozni a legendás Countach vonásait, ugyanakkor tökéletes érzékkel keverték a jellegzetes elemeket a modern megoldásokkal: az orrész hasonlít leginkább a legendás elődhöz, és talán ez lett egyben a leglátványosabb pontja is az új Countachnak, de az oldalsó ablakok mögötti kopoltyúk, az eredeti, igazán egyedi megoldást felidéző hátsó kerékjárati ívek és a főbb vonásokat hátul is megidéző formák mind-mind imádnivalók.

Természetesen az utastérben már nem nyúltak vissza az elődhöz, leszámítva a szintén legendássá vált bordó kárpitot, ami a fehér fényezésnek mutatós kontrasztot ad. Mindenesetre belül az Aventador és a Sián megoldásai keverednek, egy kis egyediséggel, amit a finoman áttervezett légbefúvók biztosítanak – a Countach feliratokról nem is beszélve. Biztosan vannak olyanok is, akiknek nem tetszik az újdonság, de a mi környezetünkben osztatlan sikert aratott.

Belül érthető módon nem erőltették a retró vonalat - galéria

Az alapokat a Sián adta – annak pedig az Aventador –, így az erőről ezúttal is az imádott, 6,5 literes szívó V12-es felel, amely egy 48 Voltos hibrid rendszerrel kiegészülve ezúttal 814 lóerőt kínál, amelyet a hétsebességes automata váltón keresztül juttat el mind a négy kerékhez. A 0-100-as sprintet így 2,8, míg a 0-200-at 8,6 másodperc alatt futja meg, és meg sem áll egészen 355 km/h-ig.

Legendás, múltiédző színek garmadája - mi nem is tudnánk választani

Az újdonságból összesen 112 darab készül majd, nyilván igencsak borsos áron, és bár ez a fehér-bordó kombináció igazán legendás, természetesen többféle múltidéző fényezésből és kárpitból válogathatnak majd a vásárlók. A Countach lehet egyébként az utolsó modell, amelyik az Aventador alapjaira építkezik, hiszen a jelenlegi csúcsmodell legutolsó, Ultimae névre keresztelt verzióját nemrég mutatták be a gyáriak, hamarosan pedig érkezik majd a vadonatúj platformra épülő utód, amely ugyan megőrzi a V12-es erőforrást, de kap mellé egy rendes hibrid rendszert is – jó eséllyel konnektorost.