Még egy hónap sem telt el 2022-ből, de máris megérkezett a második Renault Austral ízelítő: a Kadjart váltó vadonatúj kompakt SUV – igaz, álcázva – már megmutatta magát kívülről, de ezúttal az utastérről is kaptunk egy kis kedvcsinálót. Egyelőre csak egy skiccről van szó, de a Renault Mégane E-Tech képeit megnézve nem nehéz elképzelnünk, hogy milyen is lesz az Austral utastere.

Olyannyira igaz lehet ez, hogy a megosztott rajzot összehasonlítva az elektromos Mégane képeivel, jól látható, hogy a műszerfal jó része, de legalábbis a műszercsoport és a függőleges multimédiás megjelenítő párosa szinte megegyezik majd a két autóban. Persze több ponton is lesznek eltérések, mint például a kardánalagút jelenléte az Australban – lévén nem egy tisztán elektromos modellről van szó. A látványos formák és modern megoldások mellett 30 liternyi tárolóhelyet, praktikus megoldásokat és jobb hangszigetelést ígérnek az utasok számára kínált nagy tér mellett.

Látszanak a közös pontok - ezen a képen a Mégane E-Tech látható

A korábbi fotókon az alapos matricázás ellenére azért elég sok részletre fény derült: az Austral kívül is egyértelműen az elektromos Mégane E-Tech formanyelvét viszi tovább eggyel nagyobb méretben. Elöl és hátul egyaránt nagyon hasonló LED fényszórókat fedezhetünk fel, és az amolyan szögletesen kerek alapformák is ismerősek lehetnek. Azért, ha alaposan megnézzük a fotókat, jól látszik, hogy pont az is volt a célja a franciáknak, hogy az álcázással a Méganehoz nagyon hasonlóvá tegyék az újdonságot, így néhány jellegzetes, eltérő részlet még biztos feltűnik majd.

Az Austral egyébként 4,51 méter hosszú lesz majd, és a Renault-Nissan csoport közös CMF-CD3 platformjára épül, amelyet az új Qashqai is használ. Ami a hajtásláncokat illeti, többféle, jellemzően lágy hibrid egységet is kapunk majd, melyek között lesz egy vadonatúj, 1,2 literes turbós benzines is, amelyet egy 48 Voltos lágy hibrid rendszer támogat majd.

Kétségtelenül jól mutat majd az Austral

Az újdonság dízelmotorral már egyáltalán nem lesz elérhető, és valamilyen formában a benzinesek mellé is csatlakozik majd elektromos rendszer. A legerősebb variáns 200 lóerős lesz. A tesztek már közúton is javában zajlanak, és Franciaország, Spanyolország, Németország és Románia útjain 900 pilóta összesen 600 ezer kilométert tesz majd meg 100 prototípussal, amihez további 1,4 millió tesztkilométer csatlakozik mesterséges körülmények között.

A pontos dátumot egyelőre nem árulták el a franciák, de az az érzésünk, hogy nem kell már túl sokat várnunk a bemutatóra – kíváncsian várjuk.