A Cupra volt az egyik legjobb dolog az elmúlt időszakban, ami a Volkswagen konszernnel történt, és bár továbbra is tartjuk, hogy talán elég lett volna, ha csak simán elviszik a Seatot egy olyan irányba, amit most a Cupra képvisel, de ez már részletkérdés. A legizgalmasabb modelljük kétség kívül a Formentor, amely kizárólag a Cupra kínálatában érhető el, de azért az olyan átiratok is igen jól sikerültek, mint például a Leon, amely most egy új, a gyáriak versenyautója előtt tisztelgő felszereltségi szinttel is gazdagodott.

A VZ Cup modellváltozat teljesítmény terén ugyan nem nyújt pluszt – elérhető az összes hajtáslánccal, amit a Cupra kínál a Leonhoz –, de megjelenését tekintve azért bőven hordoz magában izgalmakat. Hátul például egy karbon légterelőt kapott, a küszöböket pedig sötét alumínium betétekkel dobták fel, de a külső tükrök háza is karbonból készült. A karbon elemek egyébként rézes színezést is kaptak, ahogyan egyébként az egész autón visszaköszön a rézszín – lévén ez a márka jellegzetes színe.

Nem csak nagyon jók, de igazán mutatósak is a kagylóülések - galéria

Az utastér sem maradt érintetlen: a fekete vagy sötétkék bőrben pompázó belső a Formentor VZ5-ben bemutatott kagylóüléseket kapta meg, melyek az ergonomikus üléshelyzet és kiváló tartás mellett kifejezetten vékonyak, ezzel még a teret is növelve az utasok számára. Természetesen az utastérben is több helyen visszaköszönnek a rézszínű betétek.

Ahogyan említettem, az összes elérhető hajtáslánccal megvásárolható a VZ Cup kivitel, így 245 lovas konnektoros hibriddel vagy akár 310 lovas kétliteres négyhengeressel is hazavihető az autó. Nem csak az erőforrások tekintetében szabad a választás, ugyanis az ötajtós mellett a kombihoz is elérhető az új verzió, amely 2022 márciusától lesz elérhető. Bár – ahogyan az Vajda kolléga tesztjéből kiderült – egyelőre nem rendelhető a Cupra Leon, de a chiphiány enyhülésével biztosan visszakerül majd a kínálatba az autó, aminek a VZ Cup lesz az új csúcsverziója.