Bő két hete már megszellőztettük a Cupra Formentor VZ5 érkezését, a mai nappal pedig hivatalossá vált az öthengeres kivitel specifikációja. A többek között az Audi RS Q3-tól kölcsönkapott erőforrás 390 LE / 480 Nm sarokszámokkal büszkélkedhet, és ez a számpár meglehetősen örömteli perceket vetít előre a jövőbeli sofőrök számára.

Jól muzsikál a hétsebességes DSG is, erre kiváló bizonyíték a 4,2 másodperces 0–100-as sprintidő. A maximális sebességet természetesen elektronika korlátozza 250 km/órára. Az adaptív futómű szériában jár, ami még a 310 lóerős kistestvérénél is alacsonyabbá varázsolja az autót: egészen pontosan további 10 mm-rel süllyesztették le. A megállás sem lesz kihívás, hiszen hatdugattyús Akebono fékrendszerrel szerelik a Formentorok csúcsát.

Rezes árnyalatot kap mind a négy kipufogóvég és persze a felnik is

Külső ismertetőjelekben sincs hiány: egyedi motorháztető, szénszálas elemek, valamint 20 hüvelykes keréktárcsák jellemzik a 2,5 literes TFSI-vel szerelt verziót. És akkor még nem beszéltünk a négyvégződéses kipufogóról, ami állítólag elektronikus hókuszpókusz nélkül is egyedi hangzást varázsol az autó köré.

Bőrrel borított sportülései, egyedi sportkormánya, és a felnihez hasonlóan rezes árnyalatban tündöklő belső kiegészítői már az utastér jellegzetességeit jelentik.

Az mindenkinek leesett, hogy a Cupra-cuprum áthallás miatt lett réz a márka színe?

A gyártó ígérete szerint a hétezredik VZ5 elkészítése után leállítják a gyártást, így az év végétől beinduló gyártósor gyakorlatilag limitált szériát ont majd magából. Bár minket Magyarországon kevéssé érint, de Angliában élő Olvasóink számára meg kell említenünk egy szomorú tényt: a sportos autó nem kap jobbkormányos kivitelt. (Viszont balkormányosként az Egyesült Királyságban is megvásárolhatják. Hogy mennyiért? Az jó kérdés.)

Az árak egyelőre még nem ismertek, de a különleges motorizáltság okán meglehetősen decens számokra számítunk.