Ami nem sikerült a Volkswagennek, összejött a Cuprának. A Golf R éveken keresztül ácsingózott a négykarikások hangulatos öthengeresére – mindhiába. Az új spanyol márka vezetősége állhatatosabb volt, így a Cupra szabadon rendelkezhet a 2,5-literes TFSI-vel. A Cupra Formentor VZ5 még a télen bemutatkozhat, a gyár szavait idézve ’a belsőégésű motorok híveinek legnagyobb örömére’.
Nézzék el nekünk a romantikus filmbe illő felvezetést, a valóságban aligha a spanyol virtus hozta el az áttörést. A VW konszern vezetősége jellemzően nem az érzelmek mentén, sokkal inkább a felmérések és kimutatások alapján hozza döntéseit.
Közeleg a premier, már javában tesztelik az öthengeres motorral szerelt csúcsverziót
Bármi is vezetett a VZ5 zöld lámpájáig, szinte biztosan az ingolstadtiak sokat bizonyított egységét kapja meg. Az öthengeres benzines jelenleg az RS Q3-ban, az RS Q3 Sportbackben és a TT RS-ben brillírozik, de hamarosan megkapja az érkező RS3 Sedan és az RS3 Sportback is.
Hacsak nem döntött máshogy a menedzsment, a Cupra is az Audikban megismert specifikációval kapja meg a motort. Ez 400 lóerőt és 480 Nm-t jelent, amihez minden bizonnyal kötelező jelleggel társul majd az automata váltó és az összkerékhajtás párosa.
Elsőre talán nem is egyértelmű a 400 lóerő; meglepett arcokra számíthatunk
Egyébként nem a Cupra lesz az első olyan ’idegen’ gyártó, amelynek autójába bekerül a legendás öthengeres. Az Audi ugyanis néhány kisszériás különlegesség számára már korábban elérhetővé tette a motort. Így a KTM X-Bow R-t és a Donkervoort D8 GTO-JD70-et is a Győrben készülő erőforrás repíti.
A Formentor VZ5 bemutatóját éppen a márka harmadik évfordulójára, vagyis február 22-re időzítették – így izgalmas születésnapja lesz a Cuprának. Nem is tudunk elképzelni hatásosabb ajándékot a zsinórban kilencszer is Nemzetközi Év Motorja Díj nyertes 2,5-ös TFSI-nél.