A KTM X-Bow valószínűleg már senkinek sem újdonság: az osztrák motorkerékpár-gyártó 2008-ban dobta piacra modern formákkal körített, pehelysúlyú nyitott modelljét, amely ha nem is reformálta meg teljesen az általunk annyira kedvelt kategóriát, kétségtelenül üde színfoltot jelentett a négykerekűek világában.
Erősebb, keményebb, szofisztikáltabb - galériaA modell napokban bemutatott csúcsváltozata viszont újult erővel száll harcba például a Caterham és az Ariel könnyűsúlyú élménygépei ellen. Az X-Bow R-ben a Győrben készülő, kétliteres Audi-motor teljesítményét nagyobb turbó és átalakított befecskendezés illetve elektronika növeli a hagyományos verzió 240 lóerős teljesítményét 300 lóerősre, amelyhez 400 Nm nyomaték társul. Ha hozzáadjuk a 790 kilogrammos üres tömeget, már joggal számíthatunk szédületes menetteljesítményekre: a 0-100-as sprintet például 3,9 másodperc alatt tudja le a nyitott sportautó.
A teljes konstrukción változtatnak az R verzión - galériaAz erőforrás ráadásul az új alumínium keretnek köszönhetően 19 mm-rel alacsonyabban ül a vázban, amely összességében 15 mm-rel csökkenti a tömegközéppontot. Emellett az autó merevségét is növelték a mérnökök, miközben a futóművet is feszesebbre hangolták és a mechanikus önzáró differenciálmű is elmaradhatatlan kiegészítő lett. A gyártó adatai szerint az átalakításoknak köszönhetően az 1,5 G-s oldalgyorsulást is képes elérni kanyarokban az X-Bow R.
A menetteljesítmények tehát magukért beszélnek, igaz, a nettó 16,2 millió forintos árért el is várható egy kimondottan sportolásra fejlesztett modelltől a komoly dinamizmus – elvégre ez magyar rendszámmal alsó hangon is 21,2 millió forintos árat eredményez. De egy biztos: az R verzió – főleg, ha versenypályákra is gyakran kijárnánk vele – egyértelműen megéri 2,5 millió forintos felárát a hagyományos X-Bow-hoz képest.