A Cupra név eddig különböző Seat modellek sportos változatát jelentette, a Formentor az első egyedi fejlesztésű típus az önállósodásra törekvő gyártó életében. A szintén most érkezett Leonnal és az Atecával együtt így már három modellből áll a különvált márka kínálata.
A Formentor végleges változata is kompakt méretekkel rendelkezik (hosszúság: 445 cm, szélesség: 184 cm, magasság: 151 cm), a 268 centis tengelytáv és a 450 literes csomagtartó családi használatra is alkalmassá teszi. Beszálláskor a Cupra logó világítja meg a földet. Bent meglehetősen alacsonyra elhelyezett ülés fogadja a sofőrt. Fekete és kék bőr is boríthatja a székeket, a minőségérzetet szálcsiszolt alumínium használatával fokozzák. A műszerfalat körbeölelő LED-es hangulatvilágítás biztonsági funkcióval is rendelkezik: például sárga villogással jelzi a veszélyt, ha a holttérfigyelő szomszédos járművet észlel.
Napjaink gyakran használt stíluseleme a Formenteren is megjelenik: a teljes szélességű hátsó lémpa
A kormányra helyezett indítógomb akár egy hibrid hajtásláncot is életre kelthet: a megjelenés első percétől elérhető a jól ismert 1,4 literes TSI-vel kombinált 85 KW-os (116 lóerős) villanymotor. Az 50 km-es helyi emissziómentes hatótávra képes 13 kWh-s akkumulátorral szerelt hibrid rendszer 245 lóerős rendszerteljesítményt és 400 Nm eredő nyomatékot képes mozgósítani. A kétliteres turbós benzines nyomatéka szintén 400 Nm, esetében a csúcsteljesítmény 310 lóerő, így indokolt az összkerékhajtás. Mindkét esetben az újgenerációs hétfokozatú DSG váltó jár az autóhoz, amit akár a kormány mögötti fülekkel félautomata üzemmódban is használhatunk.
A kupétetős crossover is megkapja a Volkswagen konszern DCC nevű adaptív futóművét. Szintén ismerős lehet a gesztus- és hangvezérlésre is képes központi rendszer. A vezeték nélküli Apple CarPlay funkció mellett egyelőre csak zsinóros Android Auto lehetőségével érkezik, de biztosra vehetjük, hogy az első frissítések egyikeként befut az utóbbi rendszer kábelmentes verziója is.
Selyemfényű árnyalatokkal is elérhető
A Formentorhoz szériában adott 19 colos keréktárcsák alá passzentosan férnek be az első féktárcsák. A jármű csilloghat különböző metál árnyalatokban, de választható matt fényezéssel is.
Az új típus első példányait az év végén vehetik át a vevők.