Egyáltalán nem túlzás azt állítani, hogy a BMW mindenkit beelőzött az i3 2013-as bemutatásával. Az akkor még elképesztő jövőautónak tűnő modell már akkor megmutatta, hogy mire kellene törekedni az elektromos jövőben, és a folyamatos frissítéseinek hála még ma is versenyben van a legújabb villanyautókkal is. Sokak bánatára azonban karrierje végéhez közelít a típus, ugyanis júliusban végleg leáll majd a gyártása – nem árt tehát sietnie azoknak, akik még szeretnének belőle.

Az i3 sikere nemhogy nem tört meg, hanem egyenesen felfelé ívelt, és ez így is lesz egészen a búcsúig. Mindezt pedig mi sem bizonyítja jobban, minthogy 2020 októberében gyártották le a 200 ezredik példányt, és a BMW előrejelzései szerint 2022 nyaráig eléri majd a 250 ezret ez a szám. Ez pedig annak tudatában, hogy az Egyesült Államokban már tavaly óta nem forgalmazzák az autót, igazán szép teljesítmény – és jól mutatja, hogy Európában egyenesen nőtt a kereslet az i3 után.

Úgy tűnik, eljött a búcsú ideje - sajnáljuk

Noha sokan azt gondolták, hogy a BMW i Vision Circular esetleg az i3 szellemi utódját mutatta meg nekünk, a németek leszögezték, hogy az ikonikussá vált modell egyelőre biztosan nem kap közvetlen utódot. Helyette a BMW iX1 és a MINI elektromos modelljei – a háromajtós mellett a következő Countryman is elérhető lesz villanyosan – állnak majd a vásárlók rendelkezésére, és a jövőben valószínűleg a tisztán elektromos 3-as kapja majd meg az i3 jelölést.

Érdekesség, hogy az i4 testvéreként Kína már a jelenleg futó generációból is kap villanyos verziót, ám ott nem fog gondot okozni az „átállás”, ugyanis az eredeti i3 sosem volt elérhető az országban. Reméljük, hogy a BMW azért készül majd valamilyen meglepetéssel az i3 búcsúzására – a legkevesebb, amire számíthatunk, az egy limitált kiadás.