A Volvo a világ egyik legbiztonságosabb autókat gyártó márka hírében áll, nem érdemtelenül, így amikor a svédek bejelentették, hogy hamarosan élesben is elérhetővé teszik majd önvezető rendszerüket Kaliforniában, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a fejlett rendszer készen áll a használatra, és nagyon reméljük, hogy nem fogunk majd olyan balesetekről hallani, mint amilyenektől hangos a sajtó a Tesla modelljei kapcsán – persze sok esetben nem az autót, hanem inkább a vezetőjét kellene hibáztatni azokban az esetekben is.

A Volvo nemrég elárulta, hogy az XC90 még idén bemutatkozó, vadonatúj elektromos utódjában az Egyesült Államokban található Kaliforniában elérhetővé teszik majd teljesen önvezető rendszerüket, amely autópályás körülmények között ígér olyannyira megbízható működést, hogy a vezető akár olvashat, filmezhet vagy beszélgethet is utazás közben. A gyáriak választása természetesen azért esett Kalifornia államra, mert a jogszabályok ott egyszerűbben lehetővé teszik az önvezető rendszerek működését, és persze a folyamatosan kedvező időjárás sem mellékes szempont.

A Recharge tanulmánnyal mutatták meg, hogy mire számíthatunk

Az előfizetéses rendszerben elérhető, felhőalapú frissítésekkel ellátott funkció megbízható működéséért több mint két tucatnyi érzékelő felel. Öt radarszenzor, nyolc kamera és 16 ultrahangos érzékelő lesz az autóban, de a legmodernebb mind közül a Luminar csúcstechnológiás Iris lézeres szenzora. Az előbb már említett felhőalapú frissítés pedig lehetővé teszi, hogy a Volvóhoz beérkező adatok alapján minél gyorsabban javíthassák az esetlegesen felmerülő kisebb hibákat.

A Volvo teljesen magabiztos, így azt sem félnek kimondani a svédek – persze egy önvezető rendszer esetében furcsa is lenne, ha félnének ettől –, hogy amikor a funkció aktiválva van, akkor minden felelősség a Volvót terheli, így a vezető valóban bármi mással foglalkozhat. Első körben kíváncsian várjuk, hogy milyen lesz a gyáriak vadonatúj, tisztán elektromos – vagy legalábbis ilyen verzióban is elérhető – méretes SUV-ja, amely a Recharge tanulmány formáit örökli majd. Ami pedig az önvezetést illeti, hazánkban erre biztosan várni kell majd még egy jó ideig, amit a Mercedes-Benz példája is jól mutat.