A Volvo viszonylag korán hozta meg véglegesnek látszó döntését, a teljes elektromos átállást. A legújabb, Recharge nevű koncepció a svéd villanyautók következő generációját vetíti előre. A formavilág egyszerre tűnik radikálisabbnak, egyben letisztultabbnak az XC60/XC90-ről ismerős irányhoz képest.
A hűtőrácsot egy pajzsszerű kialakítással helyettesítik, animációk megjelenítésére vált alkalmassá a Thor kalapácsa, az áramvonalas karosszéria egyik legfeltűnőbb vonása pedig a lépcsős kialakítású küszöb – a süllyesztett ajtókilincsek és az összenyitható ajtók mellett.
Meglepően hosszúkásnak tűnik a Recharge koncepció
A vékony oszlopok és az üvegtető kettőse világos utasteret vetít előre, a belső visszapillantó fölé, a szélvédő és tető találkozási pontjához helyezett dobozka pedig nem más, mint az asszisztensek által használt LIDAR érzékelő háza.
Függőlegesből induló hátsó lámpák, egy kisebb szárny és a szinte negatív dőlésű hátfal zárja a hosszúkás karosszériát. Világos a koncepció: a felesleges elemek elhagyásával a ’kevesebb néha több’ elvet valósítják meg a svédek.
Hiába válik villanyautó-gyártóvá, a Volvo továbbra is Volvo marad
Ez a skandináv minimalizmus az utastérben is folytatódik. A sofőr előtti meghatározó elem a 15 hüvelykes központi képernyő, a műszeregységet pedig egészen a kormányoszlopig hozták előre. A négy önálló ülést lebegő konzolok választják el egymástól – vagy teremtik meg közöttük a kapcsolatot, ez már megközelítés kérdése.
Fenntartható, természetes (hatású) anyagokkal rendezik be a belsőt. Robin Page tervezésért felelős vezető büszke a műalkotás-jellegű elemekre, szerinte a székek és az egyéb ’bútorok’ egy nappaliban is bőven megállnák a helyüket.
Ennyire azért nem lesz szellős az utastér, de mindenképpen világosnak ígérkezik
Műszaki téren különösebb konkrétumok hiányában a direkt villanyautókhoz tervezett padlólemez, emiatt a teljesen sík padló érdemel figyelmet. Úgy sejtjük, a Recharge koncepcióból nőhet ki az új XC90, ami elvileg akár már 2022-ben megjelenhet, vagyis a következő hónapokban egy szériagyártáshoz közelebbi autó bemutatása is elképzelhető.