Leleplezték a Citroën új csúcsmodelljét. Végül C5 X néven érkezett meg az aktív felfüggesztéssel és komfortülésekkel továbbra is a kényelmet preferálóknak szánt autó, amely a kategóriák határán táncol.

Ahogyan arra számítani lehetett, a szedánok, kombik, kupék és SUV-k szintézisével megszületett típus amolyan citroënes filozófia szerint igyekszik kitűnni a tömegből. A vonalak megalkotásakor a márka történelméből is táplálkoztak a tervezők, de ezúttal az aerodinamikus kialakítás is fontos szempont volt. A csomagtartó ajtaja pedig egyértelműen a praktikumról szól: ezen részlet a kombikhoz szokott autósokat igyekszik meggyőzni és az elegánsabb(nak gondolt) karosszériaforma felé terelni.

A külső mellett műszaki különlegességet is ad a C5 X. Bár nem tért vissza a hidropneumatikus rugózás, a Citroën Advanced Comfort futómű szintén a komfortos utazás jegyében fogant, nem mellesleg egy teljesen új technológiát jelent. A konnektoros hibridben debütál a futómű aktív változata, amely három vezetési módjával segíti a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel szerelt felfüggesztés munkáját.

Az ígéretek szerint kényelmes, főleg hátsó sorában tágas autó születik

A varázsszőnyeg-érzés mellé jól passzol a 2785 mm-es tengelytávnak megfelelően tágas, szintén kényelemorientált beltér is. Advanced Comfort ülések fokozzák a kényeztetést, egyben létjogosultságot biztosítanak az 545 literes (1640 literesre bővíthető) csomagtartónak: ezzel az autóval érdemes messzire indulni. Az autópályás bevetésen a hangszigetelő réteggel ellátott ablakok miatt a zajkomfortra sem lesz panasz.

Színes HUD, hangvezérléssel működtethető, 12 colos kijelzővel ellátott fedélzeti rendszer és 2. szintű önvezetésre képes autópályás vezetési segédlet is jut a letisztult műszerfallal és nagy üvegfelületekkel rendelkező C5 X-be. A My Citroën Drive Plus nevű kommunikációs felület a telefon vezeték nélküli töltésére és szintén kábelmentes csatlakoztatására is képes.

Elektromos üzemmódban még kevesebb rezgés jut el az utasokig

A benzines mellett természetesen tölthető hibrid (ë-Comfort) erőforrás is kerülhet a hosszú motorháztető alá. Az 1,6 literes benzines és az elektromos motor összességében 225 lóerőre, valamint 50 km helyi kibocsátásmentes üzemelésre képes. Az elektromos módban elérhető végsebesség 135 km/h.

A 4805 mm hosszú, 1865 mm széles és 1485 mm magas Citroën C5 X 2022 elején érkezik meg a kereskedésekbe, a pontos felszereltségi szinteket és a konkrét árakat később hozzák nyilvánosságra.