Még egy év se telt el azóta, hogy Håkan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója azt mondta, hogy nem minden S és V modellnek van jövője a svédek palettáján, a márciusban leköszönő vezető nemrég már azt állította, hogy bár nem változatlan formában, de maradnak majd a kínálatban a szedán és kombi modellek is.
A tavalyi nyilatkozat persze nem volt alaptalan, hiszen a közepes méretű XC60 SUV egymagában több eladott példánnyal büszkélkedhetett, mint az S60/V60 és S90/V90 páros összesen. Mindezek ellenére most mégis úgy tűnik, hogy maradnak a négyajtós és kombi modellek, de egy kis csavarral, ugyanis a vezető szerint látványosabbak és kevésbé szögletesek lesznek majd az új generációk, ezzel javítva a hatékonyságot is.
Egyelőre tehát úgy néz ki, hogy fordult a kocka, és a Volvo továbbra is szeretne majd alternatívát kínálni az emelt hasmagasságú modelleknek. Samuelsson úr még azt sem átallott kimondani, hogy az újdonságok kupés sziluettet kapnak majd, ezzel végleg eltávolodva a márka korábbi időszakainak jellegzetes szögletességétől. Ez persze elengedhetetlen a hatékonyság javítása érdekében, ami egyre fontosabb szempont az elektromos autózás térnyerésével.
Már most sem klasszikus doboz, de még sportosabbá válhat a V90 utódja
Erre a Mercedes-Benz szolgáltatta a legjobb példát az elképesztő Vision EQXX tanulmánnyal, amely 0,17-es légellenállási együtthatót tud felmutatni. Ha ennyire szélsőséges irányba nem is megy majd el a Volvo, de mindenképpen nagyobb hangsúlyt fektethetnek majd az aerodinamikára, amin valljuk be, nem lesz nehéz javítani a mostani, valóban viszonylag szögletes modelljeikhez képest.
A szedán és a kombi modellek tehát úgy tűnik amradnak, ellenben az S és V betűk eltűnhetnek, hiszen a svédek már korábban bejelentették, hogy egyedi típusneveket kapnak majd autóik, amelyek 2030-tól már kizárólag elektromosak lesznek – addig azonban még egy generációnyi belső égésű verzió biztosan érkezik majd. A kérdés már csak az, hogy a Samuelsson urat váltó Jim Rowan, aki márciustól tölti majd be a vezérigazgatói szerepkört, nem kívánja-e majd más irányba terelni a márkát – legalábbis néhány szempontból, hiszen például az elektromos törekvések biztosan nem hagynak alább.