A Citroën még 2017-ben búcsúzott el a középkategóriás C5-től, de a típusjel viszonylag gyorsan visszatért, mostanra pedig már két modell is megkapta – a C5 Aircross a franciák SUV zászlóshajójaként, a C5 X pedig a korábbi középkategóriás újragondolt utódjaként érdemelte ki ezt a nevet. Míg utóbbi még meg sem érkezett a márkakereskedésekbe, előbbi éppen most frissült, méghozzá igen alaposan.

Ahogyan az lenni szokott, ezúttal is az autó orrán tapasztalhatjuk a legnagyobb változásokat, hiszen a korábbi kettős fényszórómegoldást egyetlen lámpatest váltotta fel, amelyben a LED-es nappali menetfények idézik fel a Citroën legfrissebb formanyelvének jellegzetességeit. Egyébként a C5 Aircross a 2013-ban bemutatott C4 Picasso óta ez az első modell, amelyen nem kettős fényszórót használtak a franciák, bár így is van benne azért némi csavar.

Hátul kevesebb a változás, de a fényszórók nem maradtak érintetlenek - galéria

Az is újdonság, hogy a Citroën emblémát nem kifejezetten integrálták már az orron végigfutó krómbetétekbe, ezzel nagyobb hangsúlyt adva a logónak. Természetesen teljesen átszabták a lökhárítót is, és összességében jóval komolyabb képet fest a C5 Aircross, míg hátul leginkább a fényszórók változtak meg, de azoknak is csak a grafikájuk és a házuk, a formájuk nem. Új színek és keréktárcsák is érkeztek a frissítéssel, ahogyan az lenni szokott.

Noha az ilyen félidős frissítések esetében elég ritka, a Citroën teljesen átszabta a C5 Aircross műszerfalát is, ezzel a legfrissebb, például az új C4-ből ismerős megoldásokkal feldobva az autó utasterét – bár az szubjektív, hogy kinek melyik tetszik jobban. Természetesen ezzel együtt a legmodernebb technológiai megoldásokat is megkapta a frissített SUV, és az üléseket is a legújabb Advanced Comfort megoldásokra cserélték a gyáriak, amelyek nem csupán fűteni és masszírozni tudnak, hanem extra tömésüknek hála még kényelmesebbek.

Egy frissítés esetében ritka, de teljesen átszabták a műszerfalat is - galéria

Ami a hajtásláncokat illeti, ezen a fronton nem történt változás, így továbbra is elérhető az autó benzines és dízel egységekkel, valamint konnektoros hibriddel is. Utóbbi 225 lóerős összteljesítményt kínál, míg a 13,2 kWh-s akkucsomag papíron 55 kilométeres tisztán elektromos hatótávot tesz lehetővé. Ára egyelőre még nincs az újdonságnak, de ahogyan az lenni szokott – főleg a mostani körülmények között, amikor egyébként is mennek felfelé az árak –, biztosan drágább lesz valamivel a frissített verzió.