A 4 évszakos abroncsokról már sokat olvashattuk, hogy az igazi tél beköszöntével nem javasolják, hiszen a kimondottan téli abroncsok valók ilyen időjárási körülmények között. Viszont az ellentábornak is igaza van, hiszen évek óta nem láttunk igazi havat itt Magyarországon. Nagyon sokan kedvelik a 4 évszakos gumikat, hiszen nem kell a tárolás, valamint a le és felszerelés költségével sem számolni. Ha kiszámoljuk, hogy csak ez a 3 tétel mekkora kiadást jelent, akkor máris rádöbbenünk, hogy a 4 évszakos gumipártiak nagyon sokat tudtak eddig is spórolni.

Add a comment

Képzeljék el azt a kellemetlen szituációt, hogy besétálnak egy Bugatti szalonba, felvázolják az Önök által vágyott, tökéletes konfigurációt, és az értékesítő azt mondja: „sajnos ezt nem tudjuk megvalósítani, kérem válasszon a gyári konfigurációinkból…” Ugye, milyen szörnyű lehet? Na ilyen valószínűleg nem sokszor fordult elő a Bugatti vásárlókkal, ha kellő mennyiségű pénzzel a zsebükben fáradtak be egy szalonba, ugyanakkor a gyáriaknak mégsem volt eddig olyan részlege, amely kifejezetten a személyre szabással foglalkozna – ezt pedig most gyorsan pótolták is.

Add a comment

A BMW i3 még 2013-ban mutatkozott be, ám a rendhagyó formák egyszerűen nem hajlandók megöregedni, ráadásul a bajorok folyamatos műszaki frissítéseinek köszönhetően még mindig az egyik legkedveltebb prémium elektromos autó a piacon. Mindezek ellenére úgy néz ki, nyáron véget ér a pályafutása. Ugyanakkor érkezik egy új i3, amely a márka nómenklatúrájába sokkal jobban illik, hiszen tulajdonképpen a 3-as BMW elektromos verziójáról van szó, amelyről máris láthatunk néhány fotót a kínai hatóságoknak köszönhetően.

Add a comment

Találgatások már régóta vannak az Audi R8 esetleges harmadik generációja kapcsán: sokáig úgy volt, hogy el kell majd búcsúznunk a típustól, majd legutóbb már egy elektromos és egy V8-as változatról szóltak a hírek. Most végre hivatalos forrásból is megerősítést nyert, hogy a jelenleg második generációját élő sportautónak milyen jövőt szánnak a gyáriak. A válasz pedig tulajdonképpen nem meglepő: elektromost.

Add a comment

A STELLANTIS az utóbbi időszakban óriásplatformmá nőtte ki magát, de úgy néz ki, hogy emellett további partneri kapcsolatokat építenek a profit fokozása érdekében. A márkacsoport a tagok félvezetőigényének biztosításában a Hon Hai Technology Group (Foxconn) szövetségére számíthat innentől, míg önvezetői funkciók fejlesztésében a BMW a partner.

Add a comment

Talán már nem is számít meglepőnek, hogy újabb autógyártó dobja be a benzines vagy épp dízellel átitatott törölközőt – ezúttal a Peugeot közleményét olvashattuk, mi szerint az oroszlános márka néhány éven belül kivezeti a belsőégésű motoros technológiát, hogy a tisztának mondott elektromos hajtás teljesedhessen ki.

Add a comment

A Volkswagen pickupjának kedvelői a Ford Ranger bemutatása után csak még izgatottabban várhatják az új Amarok leleplezését, hiszen az amerikai modellel közös alapokra épülő platós ugyanazokat a modern megoldásokat kapja majd meg, mint testvére – sőt, a németek talán még némi extrával is készülnek. A bemutató ugyan csak jövőre lesz esedékes, de egyre közelebb vagyunk hozzá, a Volkswagen pedig újabb ízelítőkkel igyekszik fenntartani az érdeklődést.

Add a comment

A Caterham Seven – már csak a szerkesztőség személyes kötődése okán is – igen közel áll a szívünkhöz. A minimalista sportautó egészen nyers vezetési élményét olykor még a versenyautók világában is hiába keressük, és talán pont emiatt – na meg persze a legendás őselőd okán – senki nem rója fel neki ódivatú formáit. Az olasz tervezőstúdió, a Camal azonban mégis úgy gondolta, hogy az utánozhatatlan koncepcióból jóval többet is ki lehetne hozni formailag, így megalkották a Super**GA modellt.

Add a comment

Amikor az egyterű modellek még méltó helyükön szerepeltek az autóipar kínálatában, a Kia is kínált ilyen modellt, méghozzá a Carens képében. A koreaiak hazánkban is elérhető modellje 2016-os frissítése után 2019-ben nyugdíjba vonult, de úgy látszik, hogy csak ideiglenesen, ugyanis érkezik a vadonatúj generáció, amelyet teljesen újragondoltak a gyáriak – és nem meglepő módon az SUV/crossover irányba vitték el a típust.

Add a comment

Nem túlzás azt állítani, hogy a Toyota nem tartana ott, ahol most, ha nem alkották volna meg a Priust. Az első sorozatgyártású hibrid hamar ikonná nőtte ki magát, nem is érdemtelenül: kifejezetten alacsony fogyasztása és tiszta működése hamar bizonyította, hogy az elektromos hajtásnak bizony van létjogosultsága. A dedikált hibridek felett azonban eljárt az idő, de a Toyota úgy tűnik, hogy mégsem engedi el a legendássá váló modell kezét.

Add a comment

A Jeep Wrangler mindig is potens és kívánatos kalandor, valódi és komoly 4x4 tulajdonságokkal bíró terepjáró volt, amit szerencsére még nem sikerült agyoncsapnia az emissziós szigorítások pörölyének. Persze annyi biztos, hogy a 2022-es modellévre frissített modell Európában már kizárólag a 4xe konnektorról is tölthető hibrid hajtáslánccal lesz elérhető.

Add a comment

Aki egy kicsit is jártas a játékkonzolok, és azon belül is a PlayStation világában, és az autózást is szereti, annak biztosan ismerősen cseng a Gran Turismo név. Az egyik legrégebbi autós játék ismertségét és elismertségét nem is mutathatná jobban más, mint hogy a legnagyobb gyártók adják hozzá a nevüket, méghozzá kifejezetten a Gran Turismo számára tervezett virtuális tanulmányautókkal – melyek szinte mindig a Vision Gran Turismo nevet kapják. Ezúttal a Porsche tervezői kaptak szabad kezet, elkészítsenek egy koncepciót, és ha már így alakult, ki is használták a lehetőséget.

Add a comment

Úgy tűnik, hogy a Renault Kadjar pályafutása nem lesz túl hosszú, legalábbis az autóipar teljes történetét nézve. Azért annyira nem kell megijedni, hiszen a franciák nem búcsúznak el a manapság olyannyira fontos kompakt SUV kategóriától, csupán lecserélik a Kadjar típusnevet. Az újdonság pedig az Austral nevet kapja majd, amit egy friss ízelítővel erősítettek meg a gyáriak.

Add a comment

A Toyota egyre jobban fókuszba helyezi a sportos vonalat, s teheti mindezt azért, mert a hibrid modelleknek hála lehetősége nyílik rá. Ezúttal ugyan nem valódi sportmodell, leginkább csak egy dinamikus csomag mutatkozik be a Yaris GR Sport személyében, azonban ez is jele annak, hogy a japánok egyre jobban elmélyülnek ismét sportosságban.

Add a comment

A Polestar elképesztő figyelmet irányít, vagy legalábbis próbál magára irányítani. Noha konkrétumot nem sokat kapunk tőlük, mégis hétről hétre képesek egy-egy izgalmas képpel vagy információmorzsával előtérbe kerülni. Nemrég például a Precept koncepció sorozatgyártású verziójából mutattak meg egészen sokat, amely Polestar 5 néven érkezik majd 2024-ben. Most azonban visszanyúltak a Polestar 3-hoz, amely hamarabb érkezik, és egy izgalmas fotó mellett néhány adatmorzsát is elárultak róla.

Add a comment