A Genesis nemrég már megmutatta nekünk vadonatúj zászlóshajóját: a G90 képében egy egészen látványos, tekintélyes és egyben elegáns modellt ismerhettünk meg, de csak formák tekintetében, ugyanis a műszaki tartalomról és az utastérről sem esett szó. Most végre megtört a jég, ugyanis Dél-Koreában teljesen leleplezték az autót, így szinte mindent megtudhattunk róla.
A külcsínről ezúttal már nem írnék hosszan, de annyit azért ezúttal is leszögeznék, hogy a Genesis sajátos formanyelve igen látványos összképet eredményez, amely egyedi elemei mellett – mint az első fényszórók, amelyek az autó oldalára is átnyúlnak – egyaránt tud elegáns és dinamikus megjelenést biztosítani a hatalmas G90-nek.
Nagyon mutatós lett a G90 - galéria
Az autó pedig valóban hatalmas, hiszen az alapverzió is 5275 mm, míg a hosszított kivitel 5465 mm-re nyúlik – a tengelytáv 3180, illetve 3370 mm. Széltében 1930, magasságát tekintve pedig 1490 mm a G90, ezekkel az adatokkal pedig mindössze néhány centivel kisebb a Genesis luxusautója, mint a Mercedes-Benz S-osztály.
Végre az utasteret is leleplezték a koreaiak, és bár sokak szemében talán „ódivatú” lehet a G90 nem kizárólag hatalmas képernyőkre építkező belső tere, ugyanakkor a koreaiak egy modern, de közben ergonomikusnak tűnő és kifejezetten elegáns megoldást hoztak össze. Persze így is jutott két 12,3 colos megjelenítő – egy a műszeregység, egy pedig a multimédiás rendszer szerepében –, plusz a különálló klímakonzolra is került egy kisebb érintőképernyő.
Nem szupermodern, de nem lehet rá panasz - galéria
Az alapformák egyébként nagyon elegánsak, a képek alapján pedig az anyagminőség is kiemelkedőnek tűnik. Van néhány olyan részletmegoldás, mint például a műszeregységet közre fogó két „szarvacska”, vagy éppen a műszerfal varrásának folytatódása a klímakonzol gombjain. A második sor egy külön misét is megér, hiszen hozza mindazt a luxust, amit az eruópai ellenlábasoktól is megszoktunk: hatalmas multimédiás kijelzők, szinte fekvő helyzetbe állítható elektromos bőrfotelek, lábtartó, 8 colos, minden funkció beállítására alkalmas érintőképernyő a középső kartámaszon és egyéb nyalánkságok is rendelkezésre állnak.
Ami a technológiát illeti, természetesen minden fontos vezetéstámogató és biztonsági asszisztenst megkapott a G90, amit csak fel tud vonultatni a Hyundai és a Genesis, de természetesen újdonságokat is felvonultat az autó. Például a mind a négy ajtó elektronikus zárását biztosító opció, amely a vezető ajtaját akár a fékpedál lenyomására automatikusan is képes zárni. De ott van a digitális kulcs is, amely az okostelefon segítségével automatikusan nyitja a zárat, majd az indításhoz szintén nem szükséges a fizikális slusszkulcs, hiszen az ujjlenyomatfelismerés segítségével tudja az autó, hogy ki a „gazdája”, és csak neki indul el – illetve annak, aki még hozzá van rendelve, és a beállításokat is automatikusan arra a személyre szabja, akinek az ujját érzékeli.
Mindezek mellett persze a félig önvezető rendszertől a kamrával is együttműködő holttérfigyelőn és minden egyéb ismerős rendszeren át minden megvan a G90-ben, ahogyan a luxust a legfinomabb bőrborítások, a környezetkímélő betétek és 23 hangszórós Bang & Olufsen rendszer erősíti. Ami a kényelmet illeti, háromkamrás légrugók biztosítják a varázsszőnyeg-szerű utazást, amely akár 2,5 centivel is meg tudja emelni a karosszériát, a dinamizmust pedig a négykerék-kormányzás segíti.
Koreában egyébként a márka más modelljeiből már ismert 3,5 literes 380 lóerős V6-os turbómotorral mutatták be az autót, de ne legyen kétségeink afelől, hogy hamarosan érkeznek majd az elektrifikált változatok is – de addig is, maradnak a képek.