Azt hiszem kár is lenne tagadnom, hogy nagy rajongója vagyok a Genesis újabb modelljeinek, legalábbis ami a formai megoldásaikat illeti. Az európai bemutatkozásuk már a küszöbön van – bár a chiphiány és egyéb hátráltató tényezők miatt az eredeti terv már biztosan tolódik –, így nagyon remélem, hogy hamarosan ki is próbálhatom majd a Hyundai prémiummárkájának autóit, de addig csak a szememet tudom legeltetni rajtuk. A most leleplezett G90 – amely az Audi A8, a Mercedes-Benz S-osztály és a 7-es BMW ellenfeleként lép majd színre – pedig kiváló alkalmat biztosít a szépérzékem táplálására.
Utólag is elnézést kérek a túlzott szubjektivitásért, hiszen az ízlése mindenkinek eltérhet, így természetesen elfogadom azt is, ha valakinek nincsenek ínyére a Genesis modelljei. Azt azonban nehéz elvenni tőlük, hogy a hatalmas, pajzsszerű hűtőrácsot és a két párhuzamos vonalból összeálló fényszórókat magában foglaló formanyelvvel igen egyedi stílust találtak maguknak. Mindezt ráadásul a G90 szögletes vonásai és az oldalt is folytatódó fénytestek csak tovább erősítik.
A hosszított verzió 19 centivel nagyobb - galéria
Egyelőre csupán kívülről mutatták meg nekünk néhány képen a hatalmas luxusautót, amelyről szabad szemmel sem nehéz megállapítani, hogy bőven 5 méter fölé nyúlik – a hosszított kivitelről már nem is beszélve –, mégsem hat batárnak. A már-már sportosan kialakított farrész esetében meglepő lehet, hogy ezúttal nem ragaszkodtak az orrhoz hasonló fényszórókialakításhoz, ám a tervezők – legalábbis az én szememben – így is dicséretet érdemelnek.
Az utastérről egyelőre sajnos nem osztottak meg fotókat, ahogyan a műszaki tartalomról sem, de nincsenek kétségeink afelől, hogy a koreaiak belül is megtesznek mindent azért, hogy a lehető legközelebb kerüljenek a kategória csúcsát képviselő ellenlábasokhoz – legyen szó technológiáról, helykínálatról, kényelemről vagy minőségről. Talán hajtásláncok tekintetében van a legnagyobb hátrányban a Genesis a neves német konkurensekkel szemben, hiszen ezen a fronton azért bőven van lemaradása a Hyundainak, ám ahogyan fokozatosan lépünk át az elektromos érába, ez a különbség is egyre inkább apadhat majd.
A Genesis formanyelve minden kategóriában működik - galéria
Mindenesetre amint további részleteket is elárulnak majd a koreaiak az újdonságról, mindenképpen beszámolunk majd ezekről, és nagyon reméljük, hogy minél előbb kipróbálhatjuk majd hazánkban is az olyan látványos modelleket, mint a GV80, a GV70, a GV60, a G80 vagy éppen a vadonatúj G90 – de említhetnénk a G70-et is, bár az vált mostanra a márka legidősebb modelljévé, amely műszakilag egyébként nagyon közel áll a Kia Stingerhez.