Hyundai Genesisként kezdte pályafutását, de egy ideje már Genesis G80 néven fut a dél-koreaiak felső-középkategóriás autója. Második generációját tavaly márciusban mutatták be, és belőle készült el a Kia-Hyundai konszern luxusmárkájának első tisztán elektromos modellje is.

Ez az alapvetően elegáns és a zöld törekvések előtt is meghajló típus kapott most egy sportos kivitelt. A BMW 5-ös sorozatának riválisa a feltűnő vörös fényezés mellett enyhén átrajzolt lökhárítókat, 20 hüvelykes keréktárcsákat, illetve elöl vörös, hátul pedig fekete féknyergeket kap.

Bátor a színválasztás, bár kétségtelenül harmonizál a fényezéssel

A G80 Sportba vörös cérnával varrott sportkormány és szintén vörösre festett bőr kárpitozás kerül. Igazi alumíniumból és valódi szénszálas anyagból készült betétek is járnak a fekete tetőkárpittal szállított autókhoz.

A teljeskörű műszaki leírást később teszik közzé, de már most biztos, hogy a Sport verzió hátsókerék-kormányzást kap. A szűk helyen történő manőverezési képességet és a kanyarodási stabilitást egyaránt javító rendszer az S-osztályos Mercedes-Benznél 10 fokos elfordulást biztosít, ehhez képest lehet majd a Genesis értékét megítélni.

Teljesítmény lesz bőséggel, kipufogóból "csak" kettő jut

Összkerékhajtás, dupla turbós, 3,5 literes V6-os benzinmotor 375 lóerő körüli teljesítménnyel és nagyjából 530 Nm forgatónyomatékkal: bár a legújabb verzióra az előző G80 Sport négykipufogós kialakítása helyett a többi G80 kettős végződése kerül, a fenti (egyelőre spekulatív) tulajdonságok egy meglehetősen dinamikus autót vetítenek előre.

A Genesis G80 Sport piaci bevezetést őszre tervezik, és a márka európai betörésével együtt remélhetőleg a csúcskivitelből is készítenek EU-szabványos változatot.