A Genesis sajnos még mindig nem tört be Európába, ráadásul hazánk nincs is azok között az országok között, ahová egyhamar beteszi majd a lábát a Hyundai prémium márkája. Ugyanakkor jól látszik, hogy a gyáriak nagyon készülnek az európai vásárlók meghódítására, amelyet az olyan modellek is jól példáznak, mint a GV80, a GV70 vagy éppen a tisztán elektromos GV60. Most pedig bemutatták a második kizárólag elektromosan hajtott modelljüket is, amely ezúttal nem egy dedikált modell, hanem mondhatni éppen az ellenkezője – a villanyos GV70 ugyanis külcsín tekintetében nem igazán hívja fel villanyos mivoltára a figyelmet.

A GV70 Electric a BMW iX3 méltó kihívója lehet, és bár a bajorok is megőrizték az X3 alapformáit, azért jól látható, jellegzetes „i” stíluselemekkel tették egyértelművé, hogy az elektromos kivitelről van szó. A Genesis úgy látszik túllépett azon – legalábbis az elektromos GV70 esetében –, hogy a villanyos hajtásláncra valamilyen módon kifejezetten fel kellene hívni a figyelmet. Ennek pedig mi nem titkoltan örülünk, hiszen a közepes prémium SUV önmagában is kifejezetten mutatós, és nem biztos, hogy szívesen látnánk rajta oda nem illő, erőltetetten futurisztikus részleteket.

A kipufogók hiánya árulkodó - galéria

Persze közelebbről megnézve az autót azért látszik a turpisság: a hatalmas hűtőrácsot „leburkolták” a gyáriak, és ide került a töltőcsatlakozó is, valamint eltűntek a kipufogók is, amivel még letisztultabb lett az autó hátsója. Az utastérben szintén nem igyekeztek különösebben felhívni a figyelmet az elektromos hajtásláncra, de a műszercsoport mutatóin például biztosan látható a villanyosítás eredménye.

Ami azonban kifejezetten dicséretes, hogy az elektromos GV70 annak ellenére is magáénak tudhatja a gyáriak 800 Voltos technológiáját, hogy belső égésű erőforrásokkal is elérhető a modell. Ennek köszönhetően pedig akár 350 kW teljesítménnyel is tölthető az autó, aminek eredményeképp 10-ről 80 százalékra mindössze 18 perc alatt képes felpumpálni az akkumulátort a rendszer. Az akkupakk pontos mérete egyébként nem ismert, de a koreai normák alapján 400 kilométeres hatótávot ígér az autó – ez csalóka lehet, mert a szigorú amerikai EPA szabvány szerint ez kiváló érték, de az európai WLTP alapján nem éppen kiemelkedő.

Valódi prémium a Genesis GV70 - galéria

Persze a 490 lóerős teljesítmény és a 700 Nm-es csúcsnyomaték hallatán így is biztosak lehetünk benne, hogy egy igen méretes akkumulátort rejt az autó. A 0-100-as sprintet egyébként 4,5 másodperc alatt futja meg az elektromos GV70, ami több mint elegendő, és rugalmasság terén ennél is meggyőzőbb lehet az autó. Az újdonság az európai piacon is kelendő lehet, hiszen a Huyndai és a Kia már bizonyította, hogy ha elektromos autózásról van szó, akkor a koreaiak bizony nem viccelnek – elég csak az Ioniq 5-re gondolni.