A Genesis GV70 a márka legfontosabb modellje. Középkategóriás SUV, vagyis a vásárlók kedvenc kategóriájába érkezik, célja pedig az, hogy új, még komolyabb alapokra helyezze a Hyundai luxusmárkáját. Számunka másért is érdekes: azt rebesgetik, hogy elsőként lehet, hogy ő teszi a lábát az öreg kontinensre. Eddig is sokat tudtunk róla, de most már a műszaki adatokra is fény derült.

A külső képek alapján a koreai márka arculatába illeszkedő orrot kap a GV70: rajta is megjelenik a G70, G80, G90, illetve GV80 modelleken már látott kialakítású karakteres lámpa, valamint a jellegzetes mintázatú hűtőrács is. Az oldalnézet jellegzetes vonása az első és hátsó lámpatesteket összekötő vállvonal, illetve a hátsó ajtók mögött meredeken lejtő C-oszlop. Hátulnézetből szintén látható a Genesis egységes márkaarculatot célzó törekvése: a jármű farán a már szinte megszokott lámpák foglalnak helyet, miközben érdekes mintázatú betéteket kapott a lökhárító.

A piros fényezésű autó a Sport változat

A GV70 Sportra 21 hüvelykes keréktárcsák, kör alakú kipufogóvégek, illetve egyedi lökhárítók kerülnek. Az alapváltozatnak kevésbé hangsúlyos hátsóval, kisebb felnikkel, illetve függőlegesen álló és lekerekített ötszög formájú kipufogó-végződésekkel kell beérnie.

Az utastérben szintén jól láthatóan eltér a sportos és a kényelmes variáns: ez utóbbiba kétküllős kormány kerül, a csúcsmodellt viszont háromágú sport kormánykerékkel látják el. A szélesvásznú központi kijelző és a könyökmagasságban elhelyezett minimalista vezérlőközpont között, a beltér teljes szélességében húzódik végig egy vékony króm csík. Az oldalsó panelekre (és még a műszerfal árnyékolójára) is ráfutó sávban rejtették el a szellőzőnyílásokat is.

Egészen letisztult belsőt kap a GV70

Alapesetben hátsókerék-, opcionálisan összkerékhajtást kaphat a GV70 – az is elképzelhető, hogy Európába csak négykerékhajtású modelleket küld a Genesis. Utóbbit, pontosabban a márka felénk irányuló törekvéseit mutatja, hogy ott a kínálatban a 2,2 literes dízelmotor - esetében 200 lóerőre és 440 Nm nyomatékra lehet számítani, pont, mint például a Hyundai Santa Fe esetében. A következő lépcső ugyancsak négyhengeres, de már benzines: a 2,5 literes erőforrás kettős megfúvású turbófeltöltőt kapott, és kb. 295 lóerőre és 420 Nm nyomatékra számíthatunk tőle. Szerintünk felénk ezt a tipikus amerikai beszállót kihagyja a márka és csak a zászlóshajót hozza el az öngyulladós mellé: a 3,5 literes biturbó V6-os kb. 380 lóerővel és 510 Nm-rel állhat rajthoz.

Lóerőben nincs hát hiány, a dinamikát pedig elektronikusan imitált differenciálzár-hatás fokozza majd a hátsó tengelyen, ahová a teljesítmény 70 százaléka érkezhet, továbbá aktív dőlésstabilizálás is lesz a fedélzeten, amelyet minden bizonnyal 48 V-os enyhe hibrid rendszer támogat.

Dél-Koreában hamarosan, Amerikában pedig a jövő év közepén startol a GV70. Hivatalos bejelentés még nem történt az európai forgalmazással kapcsolatban, de egyre inkább úgy tűnik, hogy az EU aktuális politikai viszonyai a márka bevezetése ellen szólnak - pontosabban majd akkor jöhet el az idő erre, ha megérkeztek a konnektoros hibridek is a kínálatba, és az elektromos térhódítás is készen van. De az is elképzelhető, hogy a Hyundai döntéshozói időközben prémium tekintetben már hátat fordítottak az itt uralkodó nonszensznek.