A Gensis, mint név már ismerős lehet olvasóinknak: a Hyundai luxusmárkájának – ami csak pár éve vált önállóvá – modelljeiről mi is igyekeztünk beszámolni Önöknek, még ha egyelőre Európában nem is elérhetők a modelljeik. A terv azonban az, hogy idéntől elindul a bevezetés, még ha egyelőre csak a nagyobb piacokra is, ezt pedig kitörő örömmel fogadhatjuk. Már a G90-re is fájt a fogunk, de a most bemutatkozó GV80 SUV láttán még inkább várjuk a percet, amikor megnyílik majd hazánk első Genesis szalonja.
A Hyundai nagyon is türelmes: a Genesisnek már elég régi hagyománya van a márkánál, hiszen korábban egy prémium modellcsaládként, 2015 vége óta pedig önálló, lassan négy modellt számláló márkaként van jelen, és ahogy a koreai konszern maga, úgy a prémiumot képviselő Genesis fejlődése is igen szép ívet mutat. A GV80 pedig kiváló példa minderre: a teljes leleplezés ugyan még várat magára egy kicsit, de a most megosztott fotókból a legfontosabb kérdés már kiderült – igencsak vonzó lesz az autó.
Az oldalsó törésvonal gyönyörűen ível végig - galéria
A GV80 olyan ellenfelekkel száll majd harcba, mint az Audi Q7, a BMW X5 vagy éppen a Mercedes-Benz GLE, de – habár ez csak az én véleményem – teljesen letisztult és elegáns megjelenésével laikusként talán még feljebb lehetne pozicionálni első ránézésre (még a Rolls-Royce Cullinan is beugorhat). A hatalmas, tekintélyt parancsoló hűtőrács, a kettős fényszórók, a lágyan, de mégis dinamikusan meghúzott vonalak mind-mind igazán vonzóvá teszik az újdonságot, de az egyik leglátványosabb elem talán mégis az egészen az autó orrától induló, és a hátsó lámpákig ívelő törésvonal, amely profilból egy jachtot is eszünkbe juttathat.
A kép alapján igen vonzó - galéria
Az utastér kapcsán joggal lehetnének fenntartásaink, hiszen ez az a pont, ahol hiába próbálnak, sokan nem nagyon tudnak felérni a nagy múltú prémium gyártókhoz, ám az első fotó alapján a GV80 esetében belül sem lesz gond. Az utastérben is az elegancia és a letisztultság került előtérbe, de a hatalmas táblagépként magasodó multimédiás rendszer, a félig digitális klímapanel és a teljesen digitális műszeregység hozza azt a modernitást, ami elvárható. Az anyagminőséggel úgy tűnik szintén nem lesz probléma, a mutatós, kétküllős kormány pedig egyediséget is csempész belülre.
A másik pont, amiben nehéz versenyre kelni például a német prémiumokkal, az a hajtáslánc-kínálat. A hírek szerint a GV80 – legalábbis hazájában, Dél-Koreában – három erőforrással lesz elérhető. Az egyetlen, háromliteres, V6-os turbódízel 278 lóerőt és 589 Nm-es nyomatékot kínál majd. Benzinesből két lehetőség áll majd rendelkezésre: a kisebbik, 2,5 literes, négyhengeres motor 304 lóerővel és 422 Nm-rel támad, míg a 3,5 literes V6-os 380 tagú ménessel és 530 Nm-rel nyűgözné le a vásárlókat. A 0-100-as sprintek sorrendben 6,8, 6,9 és 5,7 másodpercre adódnak majd a hírek szerint, és az összkerékhajtás illetve az automata váltó minden bizonnyal alapáron jár majd minden GV80-hoz.
Ebből a szegből talán már-már túlzó is a hűtőrács - galéria
Ami a puszta számokat illeti, a koreai SUV nem maradna szégyenben az európai ellenlábasokkal szemben, noha az más kérdés, hogy a valóságban mire lesz képes, és mindehhez milyen hatékonyság társul majd. Az olykor szinte betarthatatlan európai normáknak hála azért nem lesz könnyű dolga a Genesisnek a bevezetéssel, de bízunk benne, hogy ez nem fogja megállítani őket abban, hogy betegyék a lábukat az öreg kontinensre – csodát persze nem várunk, de nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy mennyire tudnák megszorongatni az itteni prémiumokat egy közvetlen küzdelemben.