A Mercedes-Benz nem sokat teketóriázott, és az elmúlt napok ízelítői után lerántotta a leplet a vadonatúj GLE-ről, amely természetesen minden fronton nagyot fejlődött, ezzel a csillagosok palettájának egyik legmodernebb tagjává válva. A külcsín mellett a belbecs is új szintre lépett, de nézzük is, hogy mire képes az újdonság.
Az autó vonásai természetesen a csillagosok legújabb formanyelvét tükrözik, melyet ügyesen szabtak rá a mérnökök a hatalmas SUV testre. A lágy és a sarkos megoldások kiválóan egészítik ki egymást, a hangsúlyos hűtőrács és az akár adaptív, MULTIBEAM LED fényszórók mellett a lökhárító is méretes légbeömlőket kapott. A C-oszlop jellegzetes megoldása mellett az A-osztályról ismerős hátsó fénytestek fogadnak minket. A keréktárcsák 18-22 colosak lehetnek, és ahogyan arra számítani lehetett az ízelítők alapján, a lökhárítók és a hűtőrács mintázata kiviteltől függően eltérő lehet.
A csillagosok legújabb formanyelvét kapta meg - galéria
Az új GLE 8 centivel hosszabb tengelytávot (2995 mm) kapott elődjénél, de minden más tekintetben is nőtt, ami az utastérre és a csomagtérre is nagyon jó hatással volt – nem mintha eddig kicsi autó lett volna. A csillagosok arra is nagyon büszkék, hogy a szegmens legalacsonyabb légellenállási együtthatójával rendelkezik az újdonság: a 0,29-es értéket úgy sikerült elérniük, hogy olyan apró részletekre is odafigyeltek, mint az oldalsó tükrök, az oldalsó indexlámpák vagy éppen a gumiabroncsok aerodinamikai tulajdonságai.
Az utastér tekintetében nagy növekedésről számolnak be a gyáriak, de ami ennél is fontosabb lehet, hogy az előd kissé már elavult belső megoldásai helyett végre igazán modern és elegáns megoldásokat kapunk. A formák már ismerősek lehetnek más csillagos modellekből, de összességében mégis egyedi lett a GLE, hiszen a kerek helyett ezúttal szögletes légbefúvók várnak minket, míg a középső konzolon mutatós kapaszkodók figyelhetők meg. A legfinomabb fabetétektől kezdve a teljes bőrborításig szinte minden elérhető lesz – csupán pénz kérdése mindez.
Finom anyagok, szupermodern megoldások - galéria
A műszerfal és a multimédiás rendszer szerepét ezúttal is két hatalmas, középen egybeolvadó képernyő tölti be. Utóbbin természetesen a gyáriak legmodernebb, MBUX rendszere fut, amely online lehetőségek garmadájával szolgál, és még a kormány érintőgombjával is irányítható. Korábbi A-osztály menetpróbánkban részletesen is beszámoltunk a képességeiről, de kapott egy új funkciót is, amely az utasok mozgását figyelve meg tudja állapítani, hogy melyik bent ülő használja éppen a rendszert – ez például olyan funkciók aktiválásánál jöhet jól, mint a masszázsülés. A GLE egyébként hétüléses verzióban is elérhető lesz, amennyiben azonban ezzel a lehetőséggel nem élünk, úgy alapból 825, a hátsó üléstámlákat ledöntve pedig 2055 literes űr fogad minket a csomagtérben.
Vezetéstámogató, biztonsági és komfortot növelő extrákból sincs hiány, hiszen a Mercedes mindent beletömött a GLE-be, amilye csak van – az olyanokat tehát, mint a holttérfigyelő vagy éppen a táblafelismerő, már említenünk sem kell. A félig önvezető rendszer távolságtartó tempomatja is még okosabb lett: az MBUX rendszer élő forgalomfigyelő funkciójával is összedolgozik, így amennyiben dugót észlel maga előtt, már azelőtt lassít valamelyest – és ez főleg az autópályás közlekedésre vonatkozik –, mielőtt odaérne az álló kocsisorhoz, ezzel megelőzve a balesetveszélyt és a nagyobb fékezés szükségességét. A többi testvérben már bemutatott ENREGIZER rendszer is rendelkezésre áll, ezzel növelve a komfortot.
Terepen is ügyesebb lett - galéria
Ez azonban még mindig nem minden, hiszen az autó például arra is képes, hogyha bevisszük a pontos méreteinket a rendszerbe, akkor automatikusan beállítja az ülést egy számunkra megfelelő pozícióba – persze ez inkább csak egy általános megoldást hoz, így ne várjunk csodát tőle. Új, minden eddiginél jobbnak ígérkező head-up kijelzőt is kapott a GLE a számtalan vezetéstámogató rendszer mellé, de a holttérfigyelő is képes már álló helyzetben is monitorozni az autó környezetét, figyelmeztetve a sofőrt, ha esetleg rosszkor nyitná ki az ajtót.
Erőforrások tekintetében egyelőre csak egy egységet jelentettek be a németek, méghozzá a háromliteres, soros hathengeres benzines képében, melyet EQ Boost néven egy 48 Voltos, úgynevezett lágy hibrid rendszer is támogat, ezzel növelve a teljesítményt és a hatékonyságot. A benzines 367 lóerőt biztosít, míg a kis villanymotor ehhez 22 lóerőt tud hozzáadni. Nyomatékok tekintetében 500 és 250 Nm-es csúcsról beszélhetünk. A kiváló 4MATIC rendszer és a kilencsebességes 9G-TRONIC automata váltó minden verziónál adott lesz, ám a hat- vagy többhengeres változatok egy újabb, még fejlettebb összkerékhajtást kapnak.
Fával talán még mutatósabb - galéria
Később természetesen dízel és más benzines kivitelek is jönnek a GLE 450 mellé, az AMG verziókról már nem is beszélve. A csillagosok másik nagy újdonsága az E-ACTIVE adaptív futómű, amely egy 48 Voltos elektromos rendszer segítségével képes kerekenként egyedileg állítani a légrugós felfüggesztést és a gátlókat is, ezzel pedig nem csak a komfortot növeli, hanem az oldaldőlést is hatékonyan előzi meg, minden eddiginél ügyesebben. Mindemellett a terepes képességeket is javítja ez a rendszer, ugyanis az egyedi állíthatóságba az összes kerék magasságának beállítása is beletartozik, így ha például csak az egyik kerék ragad be a sárba, úgy azt tulajdonképpen ki tudja emelni onnan az autó, ezzel segítve a szabadulását. Ez a rendszer azonban csak a hathengeres változatoktól felfelé lesz elérhető.
Az árakra természetesen még várnunk kell, de a hajtáslánc-kínálatról hamarosan többet is megtudhatunk majd, és nem lepődnénk meg, ha még idén bemutatkozna legalább az egyik AMG verzió is. Az árlistára visszatérve: jó eséllyel azért drágulni fog a GLE, de ezen az árszinten valószínűleg nem ez számít majd. A normál GLE-t pedig hamarosan követheti a Coupé variáns is.

