Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ahogyan arról nemrég már beszámoltunk, a Hyundai saját luxusmárkát indít Genesis néven, aminek első modellje a G90 (Dél-Koreában EQ900) névre hallgató óriásszedán lesz. A gyáriak már eddig is jelen voltak ebben a kategóriában, azonban az új márkanévvel új szintre is szeretnének lépni, ezzel valódi konkurenseket állítva az olyan gyártóknak, mint a Lexus, az Infiniti, vagy akár a nagy múltú európai vállalatok.

Nem túl egyedi, de elegáns - galériaA G90-ről ezúttal teljes egészében lerántották a leplet, így minden fontos információt a rendelkezésünkre bocsátottak az 1-2 éven belül Európában is bemutatkozó modellről. Az 5205 mm hosszú, 1915 mm széles és 1495 mm magas luxusszedán 3160 mm-es tengelytávval rendelkezik, ami önmagában is szavatolja a királyi helykínálatot. Ezekkel a méretekkel egyébként az újdonság a kategória legnagyobb tagja lesz, amennyiben nem számoljuk bele a versenybe az ellenfelek nyújtott tengelytávú változatait – noha azok sem nőnek túl lényegesen a G90-en.

Egyes területeken persze még lenne hova fejlődnie a Hyundainak: a minimum 2,42, maximum 2,6 tonnás tömeg például manapság már igencsak rossz értéknek számít, ahogy a csomagtér mindössze 484 literes befogadóképessége is hagy némi kívánnivalót maga után – főleg a külső méretek ismeretében. Formák tekintetében ugyanakkor nem panaszkodhatunk, hiszen bár néhány részlet ismerős lehet más modellekről, összességében egy elegáns és tekintélyt parancsoló négykerekűvel állunk szemben, még ha túl sok finomságot nem is rejtettek el rajta a formatervezők.

Királyi kényelem a második sorban - galériaAz utastérben szintén hozta a kötelezőt a Hyundai – illetve immár Genesis. A formákban ugyan semmi meglepőt nem találunk, mégis valódi luxusautós hangulat fogadja majd az utasokat. Már első ránézésre is egyértelmű, hogy a dél-koreaiak nem vették félvállról a feladatot: mindenfelé a legfinomabb anyagokkal, így bőrrel, alumíniummal és fával találkozhatunk. A bőrfoteleket természetesen elektromosan állíthatjuk, nem kevesebb, mint 22 irányba. A modern, 12,3 colos kijelzővel megáldott multimédiás rendszerhez egy kiváló hangminőséget biztosító Lexicon rendszer csatlakozik.

Azért, hogy mindezt tökéletesen élvezhessük, a gyáriak a kategória legjobb hangszigetelését ígérik, köszönhetően például a 3-rétegű ajtótömítéseknek és a 2-rétegű üvegezésnek – ami a konkurenseket ismerve nem kis szó. A hátsó utasok kényelméről 3-zónás klíma, 14 irányban állítható ülések és az első fotelek hátára szerelt 9,2 colos tabletek gondoskodnak. A G90-be persze olyan finomságok is bekerültek, mint a vezeték nélküli mobiltöltő.

Nyolcfokozatú automata jár hozzá - galériaA G90 természetesen a vezetési és biztonsági segédrendszerek terén is képes versenybe szállni az ellenlábasokkal: intelligens, LED-es fényszórók, automatikus vészfékrendszer, gyalogosfelismerő, holttérfigyelő, sávtartó és 360 fokos kamerarendszer is szerepel a kínálatban. Az ilyen modern technológiák mellett persze a hajtásláncok is kiemelt szerepet játszanak a luxuskategóriában.

A G90 Dél-Koreában három benzines erőforrással lesz elérhető. A leggyengébb a 3,8 literes GDI, mely 231 lóerejével és 397 Nm-es nyomatékával 6,9 másodperces 0-100-as sprintet szavatol. A középső szintet az új, 3,3 literes T-GDI turbós képviseli, ami 272 tagú ménessel és 510 Nm-es nyomatékkal ostromolja a kerekeket, ezzel 6,2 másodperces 0-100-as időt biztosítva. A csúcsot egy 5-literes V8-as szerkezet jelenti, mely 311 lóerőt és 520 Nm-es csúcsnyomatékot állít csatasorba, ezzel 5,7 másodperc alatt gyorsítva 100-ra a G90-et.

Európának még várnia kell rá - galériaA váltásokról egyébként minden esetben egy 8-fokozatú automata gondoskodik, mely alaphelyzetben a hátsó kerekekhez küldi az erőt, de felárért a H-TRAC AWD névre keresztelt összkerékhajtási rendszer is elérhető lesz. A gyáriak egyébként a multilink futóműnek köszönhetően fejdelmi kényelmet ígérnek. A csak 1-2 év múlva érkező európai változatokkal kapcsolatban nem lepődnénk meg, ha a gyáriak a modernebb, 3,3 literes turbós szerkezetre helyeznék a hangsúlyt, és a későbbiekben egy dízel változatot is bemutatnának, hiszen az öngyulladósok még mindig hatalmas sikereknek örvendenek az öreg kontinensen.

A G90 Dél-Koreában máris elérhető, de hamarosan az USA-ban, Kínában, Oroszárszágban és a Közel-keleti országokban is elérhető lesz. Nekünk még sajnos várnunk kell rá egy darabig, ugyanis a Hyundai szeretné kiépíteni a Genesis márkát Európában, mielőtt piacra dobja az autót. A későbbiekben azonban több modellel is megörvendeztet majd minket a gyáriak, így a kisebb kategóriákban is találkozhatunk majd prémium Hyundaiokkal/Gensis-ekkel.