Immár kétféle színvariációban láthattuk a Genesis első elektromos modelljét, a GV60-at, ám a műszaki adatokat korábban még nem osztották meg velünk a gyáriak. Ez most megváltozott, hiszen néhány újabb fotó kíséretében végre fény derül arra, hogy a Hyundai prémium márkája pontosan milyen változatokban teszi elérhetővé az új modellt – és persze néhány egyéb részletre is fény derült.
Kezdjük talán a legizgalmasabbal: az Ioniq 5 és a Kia EV6 testvéreként ugyancsak az E-GMP platformra épülő GV60 esetében nem lazsáltak a gyáriak, és nem csupán az előbb említett modellekben már megismert hajtáslánc-változatokat kaptuk meg, hanem egy prémium modellhez illő, magasabbra pozícionált kínálatot. A paletta három kivitelből áll, és mindhárom 77,4 kWh-s akkumulátort használ – tehát a Hyundai és a Kia modelljeihez elérhető kisebb akkucsomag a Genesisnél nem játszik.
A GV60 nem csak egy átrajzolt Ioniq 5 - galéria
Az alap hátsókerékhajtású kivitelt egy 228 lóerőt és 350 Nm-es nyomatékot kínáló elektromotor hajtja – értelemszerűen csak a hátsó tengelyen. A következő szintet az összkerékhajtású változat jelenti, amely az első tengelyhez is csatol egy villanymotort, amely 100 lóerővel járul hozzá az összteljesítményhez. Ezzel 318 lóerőt és 605 Nm-es nyomatékot kínál a második szint, amit a teljesítményorientált modell követ.
A legvadabb kivitel mindkét tengelyt egy-egy 218 lóerős elektromotorral hajt meg, ezzel 436 tagú ménest biztosítva, ami mellé 605 Nm-es nyomaték társul – sőt, a Boost üzemmóddal 10 másodpercig 490 lóerőt és 700 Nm-t tud a rendszer. Ez utóbbi kivitel 4 másodperc alatt képes letudni a 0-100-as sprintet, és némi meglepetésre még egy Drift üzemmódot is kapott. A hatótávolság egyébként sorrendben 451, 400 és 368 kilométerre adódik, a töltést pedig akár 350 kW-tal is képesek felvenni, amellyel 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra lehet pumpálni az akkut. Tehát változattól függően alig több mint negyedóra alatt körülbelül 320-260 kilométernyi hatótávot lehet előcsalogatni – ehhez persze szükség van a megfelelő töltőre is, amiből egyelőre elég kevés van.
Világújdonság lehet az arcfelismerős nyitás és indítás
Jól látszik tehát, hogy a Genesis nem vette félvállról a feladatot, és nem csupán egy Ioniq 5 átiratról van szó. A GV60 olyan modern rendszerekkel is fel van szerelve, mint az előrelátó adaptív futómű, amely a kamerák segítségével figyeli az utat, és ennek megfelelően állítja be a keménységet. Van részlegesen önzáró differenciálmű is, illetve az összkerékhajtású változatok a fogyasztás csökkentése érdekében képesek teljesen lekapcsolni az első tengely hajtását, ha éppen nincs rá szükség.
Az utastérben sem hagytak kétséget afelől, hogy egy valódi prémium modellel van dolgunk: természetesen minden digitális, a multimédiás rendszer pedig vadonatúj szoftverrel biztosít zökkenőmentes kapcsolódást mindenféle okoseszközhöz. Természetesen head-up kijelző is van, a Bang & Olufsen pedig egy nem kevesebb, mint 17 hangszóróból álló rendszert állított össze a GV60 számára, ez pedig még a jóval nagyobb prémium modelleknek is becsületére válna.
A GV60 nem titkolja crossoverségét - galéria
A Genesis egy új, arcfelismerőn alapuló rendszert is kidolgozott, amelynek segítségével nyitni és indítani is lehet az autót, így szükségtelenné téve a slusszkulcsot és könnyebbé téve az autó családon belüli megosztását. Az egyedi megoldásokat a kristálygömbre hajazó váltó-előválasztó szaporítja. Vezetési segédletek és vezetéstámogató rendszerek terén is teljes a sor: gyakorlatilag minden modern megoldást tartalmaz a GV60, amit csak el tudunk képzelni.
A pontos méretek nem ismertek, de a tengelytáv a Kia EV6-tal egyezik meg, tehát 2,9 méter, így jó eséllyel a teljes hosszt is a testvérmárka modelljéhez lehet hasonlítani – az EV6 4,7 méter hosszú. A GV60 11 egyedi színben lesz elérhető, és bár a Genesis modelljei egyelőre még nem elérhetők Európában, de néhány piacon hamarosan bemutatkozik majd a márka (például Németországban), és az öreg kontinensen a legfontosabb modellek közé tartozhat majd a GV60, így érdemes vele foglalkozni.