Az Audi receptje jól ismert: egységes arculat, modern, agresszív kisugárzás, éles vonalak. A modellciklusa feléhez érkezett zászlóshajójuk, az A8 frissítésekor is ezt a megszokott stratégiát alkalmazták a mérnökök, és míg a formanyelv tekintetében a márka legfrisseb vonulatához illesztették az autót, technológiai fronton igyekeztek felérni a legújabb konkurensek szintjére – legalábbis addig, amíg meg nem érkezik az utód 2024 környékén.

Ami a külcsínt illeti, természetesen maradt a jellegzetes „single frame” hűtőrács, ám az eddigi vízszintes osztások helyett új grafikát kapott, és míg a normál verzióknál vastagon van krómmal díszítve az autó, addig az S8 – a képeken kék fényezéssel – és a típus esetében először elérhetővé tett S Line kivitelek fekete részletekkel hangsúlyozzák a sportosságot. Ami az autó orrát illeti, az első fényszórók sem maradtak érintetlenek – követték a legújabb Audi modelleknél már látott formákat –, illetve a lökhárítót is frissítették.

Az S8 fekete részletekkel hódít - galéria

Hátul kisebb a változás, de azért az alapáron OLED technológiával ellátott fényszórók grafikája természetesen megújult – és kaptak egy olyan közelségjelző funkciót, hogy amennyiben egy álló A8-at 2 méterre megközelít egy másik autó, felkapcsolnak a fények. Ha már itt tartunk, az első lámpatestek esetében sem az új vonások jelentik a fő attrakciót, hanem a digitális mátrix LED névre keresztelt új fényszórótechnológia, amely lámpatestenként 1,3 millió mikro tükör segítségével képes a Mercedes-Benz S-osztály megoldásához hasonló finomsággal bánni a fénycsóvákkal – például csak és kizárólag azt a sávot megvilágítani extra fénnyel, amelyben halad. Egyébként a normál A8 5,19, az S8 5,2, az A8 L pedig 5,32 méterre nyúlik.

Az utastérben első pillantásra semmi nem változott, és ez gyakorlatilag így is van, hiszen a legfrissebb multimédiás szoftver megjelenésén túl leginkább a hátsó utasokra koncentrálnak az újdonságok. Vannak mátrix LED-es – tehát tűpontosan irányított – olvasófények, 1920 Wattos, 23 hangszórós Bang & Olufsen hangrendszer, relaxációs hátsó ülés az L verzióhoz (elektromos fejtámlákkal, 18 pneumatikus párnával ellátott masszázsfunkcióval és fűtéssel/szellőztetéssel). Az alapot a Valetta bőr jelenti, de felárért Valcona bőr is elérhető, illetve négyzónás klíma, ionizáló, illatosító és hátsó hűtődoboz is elérhető.

Még nagyobb luxus várja a hátul ülőket - galéria

Technológiai fronton is érkeztek újítások: akár 40 vezetéstámogató rendszert is kaphat az újdonság, beleértve a (félig) önvezető rendszereket is. Hajtásláncok terén háromféle – 48 Voltos lágy hibrid rendszerrel ellátott – benzines és egy dízel lesz elérhető: az 55 TFSI lemezei alatt a gyáriak háromliteres V6-osa dolgozik 340 lóerővel és 500 Nm-es nyomatékkal, míg a 60 TFSI-t a négyliteres, egyturbós V8-as hajtja 460 lóerővel és 660 Nm-es nyomatékkal.

A csúcsot jelentő S8-ban a duplaturbós négyliteres V8-as kapott helyet, amely 571 lóerővel és 800 Nm-es nyomatékkal támadja mind a négy kereket, ezzel 3,8 másodperces 0-100-as sprintet garantálva. Apropó, a quattro összkerékhajtás és a nyolcfokozatú automata váltó alapáron jár minden A8-hoz. A dízelmotorról egyelőre nem osztottak meg semmit a németek, és a későbbiekben konnektoros hibrid hajtáslánc is elérhető lesz. Kényelem tekintetében az utat aktívan figyelő adaptív futómű kiemelendő, amely az keresztirányú erőket is csökkenti, hogy a bent ülők számára még észrevétlenebb legyen az utazás.

A Horch jelenti a kínálat csúcsát, de csak Kínában lesz elérehtő - galéria

A frissített A8 kapott egy különleges változatot is az A8 L Horch képében amely a Mercedes-Maybach S-osztályhoz hasonlóan a kínálat luxus csúcsát képviseli. Mindezt egyedi részletekkel és még a nyújtott tengelytávú változatnál és 13 centiméterrel hosszabb karosszériával igyekszik a hátsó utasok kedvére tenni – ezzel 5,45 méterre nyújtva a németek zászlóshajóját. Természetesen a Horch feliratok és logók mindenhol feltűnnek, az utastérbe pedig minden komfortot növelő extrák belegyömöszöltek a gyáriak, a külsőt pedig a három egyedi, kézzel felvitt fényezés teszi különlegessé. Mielőtt azonban bárki rohanna egy Audi kereskedésbe, az exkluzív kivitel csak és kizárólag Kínában lesz elérhető.

Nem meglepő módon a frissített A8 árai emelkednek majd a korábbi változathoz képest. A négykarikások ugyan mindent megtettek, de az öregebb alapok okán egy frissítéssel nehéz felérni a legújabb konkurensek szintjére – persze a végítéletet majd akkor hozzuk meg, ha ki tudjuk próbálni az autót. Ugyanakkor a hírek szerint már 2024-ben megérkezhet a vadonatúj A8, amelyet a Grandsphere koncepcióval igyekeztek előrevetíteni, és tisztán elektromos lesz – vagy legalábbis elérhető lesz tisztán elektromos verzióban is. Így a már bemutatkozott S-osztállyal és a hamarosan érkező új 7-es BMW-vel szemben nagyot ugorhat előre az évtized közepén az Audi zászlóshajója – de ez egyelőre a jövő zenéje.