Előfordult már, hogy egy gyártó egyszerre több koncepcióautót is bemutatott egyszerre, ám a Toyota teljesen új szintre emelte ezt a versenyszámot, ugyanis a Toyota és a Lexus modelleket is beleszámolva egyszerre 15 tisztán elektromos négykerekűt mutattak meg, melyek a két márka villanyos jövőjét hivatottak megmutatni.
Noha a legtöbbön azért látszik, hogy viszonylag kezdetleges koncepciókról van szó, a lényeg sokkal inkább azon van, hogy a Toyota bizonyítsa a kétkedőknek, szó sincs arról, hogy ne készülnének a jövőre kellőképpen, csupán nem feltétlenül akarnak elhamarkodott döntéseket hozni. Mindenesetre elég csak végignézni ezen a rengeteg autón, és máris jól látható, hogy a japánok szinte minden egyes kategóriára gondoltak, kezdve az Aygo X-hez hasonló városi mini crossovertől a praktikus szedánon, a sportosabb négyajtóson és a hétüléses SUV-n keresztül egészen a kisebb áruszállítókig.
Íme, a bZ széria új tagjai, középen a bZ4X-szel - galéria
A legizgalmasabb talán mégis az a négy modell, amely a bZ szériához csatlakozik majd a bZ4X mellé, hiszen ezek állhatnak a legközelebb a sorozatgyártáshoz. Ezek között egy apró crossover, egy praktikusnak tűnő lépcsőshátú, egy kupés tetővonallal megáldott crossover és egy hétüléses SUV található, melyek mind a bZ4X által is használt e-TNGA platformra épülnek.
Természetesen a Lexus márkanév alatt felvonultatott négykerekűek is kifejezetten érdekesek, hiszen ott van köztük az LF-Z koncepció sorozatgyártású verziója is, amely az RZ betűpárost viseli majd, de több sportos modellt is felfedezhetünk, mint például az LF-A szellemi utódjának tűnő kőkemény sportautót, amely szilárdtest akkumulátorral 700 kilométeres hatótávot és alig több mint két másodperces 0-100-as sprintet vonultat fel. Van ugyanakkor hétüléses SUV és egy igen agresszívnak tűnő négyajtós kupé is a sorban.
Jobb oldalon középen ott az LF-Z szériaváltozata is - galéria
A „maradék” koncepcióautók a Toyota jövőjét hivatottat bemutatni több haszonjárművel, az Aygo X-hez hasonló városi minivel, a C-HR utódjának tűnő crossoverrel, egy kőkemény kis sportautóval – ami az MR2 utódja lehet – és valódi terepjáróval a sorok között. Ennek a rengeteg modellnek a felvonultatása természetesen azért volt fontos, mert a japánok szerették volna megmutatni, hogy nem a levegőbe beszélnek, amikor azt állítják, 2030-ra 30 elektromos modelljük lesz a piacon, amelyek minden kategóriát lefednek, 2035-re pedig már kizárólag elektromotorral hajtott modelleket kínálnak majd.
Ezek a modellek a jövőnek szólnak, van köztük minden - galéria
Ennek megfelelően a Toyota nem kevesebb mint – most kapaszkodjanak – 5,72 billió, azaz 5720 milliárd forintnak megfelelő jent fektet akkumulátorgyártásba és fejlesztésbe. Ráadásul mindemellett nem áll le a hidrogénes fejlesztéseivel és az egyéb alternatív megoldások kutatásával sem. Mindenesetre igen izgalmas jövő áll a Toyota előtt, és a japánok igen megfontolt stratégiájukkal bizony ismét az autóipar csúcsára katapultálhatják magukat – na nem, mintha veszélyben forgott volna ez a helyük.