A 4 évszakos abroncsokról már sokat olvashattuk, hogy az igazi tél beköszöntével nem javasolják, hiszen a kimondottan téli abroncsok valók ilyen időjárási körülmények között. Viszont az ellentábornak is igaza van, hiszen évek óta nem láttunk igazi havat itt Magyarországon. Nagyon sokan kedvelik a 4 évszakos gumikat, hiszen nem kell a tárolás, valamint a le és felszerelés költségével sem számolni. Ha kiszámoljuk, hogy csak ez a 3 tétel mekkora kiadást jelent, akkor máris rádöbbenünk, hogy a 4 évszakos gumipártiak nagyon sokat tudtak eddig is spórolni.

De vajon melyik 4 évszakos gumit érdemes megvásárolni? Ahogy a nyári és a téli abroncsoknál már megszoktuk időről-időre teszteket tesznek közzé, amelyek alapján sokkal könnyebb a vásárlási döntést meghozni.

Az Auto Zeitung idén is elvégezte a 4 évszakos gumik tesztjét, amely során összesen 9 abroncsot vizsgáltak meg. A teszt során a 205/55 R 16-os 4 évszakos abroncsokat vették górcső alá. A kiválasztott abroncsokat minden körülmények között megvizsgálták, így tesztelték azokat vizes és száraz aszfalton, valamint nyári és téli hőmérsékletben egyaránt. Ha egész évben folyamatosan ugyanazzal az abronccsal közlekedünk, akkor most sem kell majd időpontot foglalnunk a műhelyekbe abroncs cserére és egy csomó más idegeskedéstől és pénzkiadástól is megkíméljük magunkat. Ezek az abroncsok évről évre egyre népszerűbbek, hiszen sokan a kiadások mérséklését tűzték ki célul.

A 4 évszakos abroncsokat használhatják kis- és kompakt autó tulajdonosok, de leginkább azoknak lehet jó választás, akik éves szinten kevés kilométert tesznek meg. Ezt az abroncsot még azok is fent tudják tartani, akiknek esetleg kisebb a költségvetésük és például csak használt autóra futja. Az Auto Zeitung egy VW Golfot választott a tesztelésre.

De most nézzük, hogy a különböző gyárak márkái miként teljesítettek. A 9 tesztelt abroncs közül a legkiemelkedőbb a Continental AllSeasonContact, valamint a Vredestein Quatrac abroncsa volt.

A Continental a havas fékút és a havon való kezelhetőség, míg a Vredestein a száraz és vizes felületen teljesített kiválóan. Harmadik helyezett, - ami akár második helyezést is jelenthet a holtverseny miatt - a Goodyear Vector 4 Seasons Gen 3 abroncs lett. Száraz, valamint hideg felületen a fékutat tekintve a Bridgestone Weather Control A005 EVO 38 méteres fékhosszal nyerte meg a tesztet, majd követte a Hankook Kinergy 4S2, valamint a Vredestein.

Itt a leggyengébben a Nokian Seasonproof teljesített. Ha ugyan ezt a tesztet nézzük meg normál hőmérsékleten, akkor 39,2 méteres fékúttal a Michelin CrossClimate+ győzött majd követte a Bridgestone és a Maxxis Premitra All Season AP3. A sor végét a Falken EUROALL SEASON AS210 zárta. Száraz úton és téli körülmények között a Goodyear Vector 4Seasons teljesített a legjobban és a Nokian SeasonProof lett a leggyengébb.