Az Audi sportautója, az R8 kapcsán már sokszor, sokféle információt kaptunk. A legutóbbiak egyértelműen arról szóltak, hogy jó eséllyel nem éli meg a következő generációt a jelenleg már csak V10-es erőforrással elérhető autó. Most azonban mégis szárnyra kaptak olyan pletykák, amelyek szerint jöhet a harmadik R8.

Az R8 5,2 literes szívó V10-es benzinmotorja már-már egyedülálló a „downsizing” korszakában, és 2015 óta a modell kínálatában is, hiszen akkor mutatkozott be a második generáció, amiből már kikerült a korábbi 4,2 literes V8-as – amivel eredetileg bemutatkozott az R8 2006-ban. Noha egyelőre semmi nem utalt még arra a gyáriak oldaláról, hogy jönne az utód, most egyes források mégis tudni vélik, hogy 2023-ban érkezhet a harmadik R8 is.

Mi reméljük, hogy valóban jön az utód

Ennél is meglepőbb lehet, hogy nem csupán egy tisztán elektromos e-tron kivitelről szólnak a pletykák, hanem a konszern több más modelljében is feltűnő duplaturbós V8-as-ról, amely 700 lóerőt kínálhat – természetesen valamilyen villanyos segítséggel. Persze párhuzamosan érkezne az elmaradhatatlan tisztán villanyos kivitel is, amely még ennél is nagyobb erőt kínálhat. Nem tartjuk kizártnak, hogy a harmadik generációs R8-nak lehet majd némi köze a korábbi PB18 e-tron tanulmányhoz, amiről anno egyértelműen állították a gyáriak, hogy érkezik majd a sorozatgyártású változata.

Talán sokan már nem is emlékeznek rá, de az R8 második generációjából már elkészült egy e-tron variáns, az azonban kissé idő előttinek hatott, és amellett, hogy „mindössze” 462 lóerőt tett le az asztalra – ami mai szemmel már-már nevetséges egy elektromos sportautó esetében –, és mindemellett 1,1 millió dollárba került. Nem is csoda hát, hogy alig egy évig sem volt elérhető, és kevesebb mint 100 példány kelt el belőle.

Volt már R8 e-tron, de nem hozta az elvárt szintet

Tekintve, hogy az Audi mind a mai napig nem árulta el, hogy milyen sorsot szán az R8-nak, egyelőre csak találgatásokról beszélhetünk, de mi nagyon reméljük, hogy a négykarikások valóban bevállalják majd a harmadik generációt. Az pedig a hab lenne a tortán, ha nem csak elektromos, hanem V8-as változatban is megérkezne az autó – ha már a V10-estől biztosan búcsúznunk kell.