Maga Bram Schot, az Audi jelenlegi vezetője erősítette meg, hogy a Pebble Beach-en megjelent exkluzív tanulmány, a PB18 E-Tron sorozatgyártásba kerül. A 680 lóerős amolyan Shooting Brake formájú elektromos szuperautó persze ezúttal is az igazán kiváltságosok érdeme lesz, ugyanis mindössze 50 példány készül belőle.

A PB18 alapjait tekintve az R8 E-Tron szellemi utódjának is tekinthető, ám a radikális kialakítás mögött egy jobban használható autó rejlik. Hiába a szuperautós státusz és menetteljesítmények, a fejlesztés középpontjában a hétköznapi használhatóság állt, ami a jó belső kilátásra, a könnyű beszállásra, a tárolóhelyek méretére, a hangszigetelésre és a rugózásra is áldásos hatással volt. A 4,53 méteres tanulmány ráadásul villanyos hajtása dacára nem is olyan nehéz: üresen csupán 1550 kilós.

Egy-egy gyorsulás erejéig átmenetileg 775 lóerőt is le tud hívni

A gyártó aktuális, merészebb formavilágát végletekig kifeszítő modell nem csak kívül-belül látványos, hanem meglehetősen gyors is. A 0-100-as sprintet papíron mindössze 2 másodperc alatt letudja az összkerékhajtású tanulmány, köszönhetően 500 kW-os (680 lóerős) teljesítményének és 830 Nm-es nyomatékának. A 95 kWh-s akkumulátornak köszönhetően itt nem jön képbe a hatótávpara, ugyanis egy feltöltéssel 500 km-t képes megtenni a modell. Hogy mi lesz utána? Hagyományos konnektorról napokig való töltés, vagy a speciális gyorstöltő segítségével egy 15 perces menet – utóbbi már bőven jól hangzik.

A PB18 E-Tron eredetileg egy érdekes tanulmánynak indult, ám az érdeklődés olyan nagy volt a modell irányában, hogy egy erősen limitált szériára (50 példány) az Audi sorozatgyártásba küldi a modellt. Hogy miként, azt még homály fedi, de formailag biztosan változni fog még a modell, mint ahogyan a premierig is legalább egy év van hátra.