Nem is volt oly rég a 2015-ös Genfi Autószalon, amikor a négykarikások bejelentették, hogy megkezdik az R8 e-tron gyártását. Az elektromos hajtású szuperautó érkezését mintegy 6 éven át rebesgette a gyártó, amelyet aztán cselekvés, majd pedig mérsékelt piaci kereslet követett. Az R8 e-tron kevesebb, mint 100 eladott példányt és egy évet követően távozik az Audi kínálatából.
A benzines modell alapjaira épített, tisztán elektromos meghajtású variáns 3,9 szekundumos 0-100-ra képes, azonban mindez - pontosabban inkább a teljesen elborult árcédula - nem volt elég vonzó a vásárlók számára. Az Audi nem is gyártotta sorozatban a típus, a villanymotoros verziók csak egyedi megrendelésre készültek. A márka kezdetekben sokkal nagyobb pörgésre számított, azonban a siker elmaradt, hiszen alig volt érdeklődés a különlegesség iránt.
Csak emlékeztetésképp: az elektromos R8 két villanymotorja összesen 462 lóerőt és 920 Nm-t állít csatasorba, ami 3,9 másodperces 0-100 km/h-s sprintidőhöz segíti a nehézbombázót. Viszont a legmeglepőbb adat nem ez, hanem a 450 km-es kommunikált hatótáv. Persze ehhez óriási akkura volt szükség: a padlólemezbe, T-alakban beépített akku kapacitása 92 kWh, ami bár nem tesz túl jót a tömegnek, garantáltan alacsony súlypontról gondoskodik. A kiváló hatótávban fontos szerepe van a szuperautók között kivételesen alacsony, 0.28-as cw-értéknek is. Az Audi nem titkoltan kommunikálta már a kezdetekben, hogy az R8 e-tron hiába kerül szériagyártásba, inkább egy guruló high-tech kutatólaborként kezelik.
Persze az elektromos szuperautó az árával sem számított túl vonzónak, hiszen 1,1 millió dollárba került, ami egyszerűen túl soknak tűnt még a csúcstechnika ellenére is. Sokak számára az is tehernek bizonyulhatott, hogy hibajelentéseket és tapasztalatokat kellett megosztani a mérnökökkel, magyarán szólva aktívan részt venni a következő generációs elektromos hajtás fejlesztésében.
A gyártó elárulta, hogy többet is képes lett volna építeni a villamos hajtású sportautóból, azonban a vásárlók mindezt - ilyen áron - nem igényelték, ezért kényszerülnek egy év után lehúzni a rolót. Persze mindeközben kemény munka folyik Ingolstadtban ahol már a következő elektromos finomságon dolgoznak a mérnökök.