A Volkswagen a nagy crossover-láz kezdetén bizony lemaradásban volt a konkurenciához képest, hiszen a drága, prémium Touareg mellett csupán a kompakt Tiguan állt helyt a németek palettáján. Azóta azonban fordult a kocka, ugyanis mostanra már igen széles SUV palettát tudhat magáénak a gyártó, ami ismét tovább bővül, méghozzá egy kis kupé-crossoverrel, amely a Taigo nevet kapta. Az újdonság 7,46 millió forinttól kapható a szalonokban.
Aki nagyon figyeli a márka tevékenységét, annak ismerős lehet a Taigo, ugyanis Nivus néven, valamivel egyszerűbb megoldásokkal a brazil piacon már régebb óta elérhető az autó. Európa számára természetesen igyekeztek feljebb pozícionálni az autót, amely egyébként 4,26 méteres hosszával, 1,75 méteres szélességével és 1,49 méteres magasságával minden tekintetben kisebb a T-Rocnál, ellenben hosszabb a T-Crossnál – a tengelytáv egyébként 2566 mm.
A piros a sportos R Line, a zöld a normál változat - galéria
Ami a külcsínt illeti a Taigo a gyáriak legfrissebb formanyelvét hozza el, ami egyébként a T-Crosshoz áll a legközelebb elöl és hátul egyaránt. A kupés tetőív látványos megjelenést kölcsönöz az autónak, és nagyobbnak láttatja a képeken, mint amekkora valójában. Az utastérben is a T-Crossra hajaz az újdonság, így valószínűleg ugyanúgy keményebb műanyagokkal, de cserébe jó ergonómiával és fejlett technológiákkal találkozhatunk.
A helykínálat a méretekhez képest valószínűleg tágas lesz, ahogy a 438 literes csomagtér is jól hangzik. Ami az extrákat illeti, 9,2 colos érintőképernyőt, modern asszisztensrendszereket, vezeték nélküli mobiltöltőt, 18 colos kerekeket és egyéb nyalánkságokat is rendelhetnek majd a vásárlók – valószínűleg nem éppen alacsony áron.
A T-Cross utastere köszön vissza - galéria
Ami az erőforrásokat illeti, csak benzinmotorokkal elérhető a Taigo: a beszállót picivel 7,5 millió forint alatt az egyliteres, háromhengeres TSI jelenti majd 95 lóerővel, de ott a 110 lovas verzió is, melynek felára 470 ezer Ft. Akinek ennél több erőre lenne szüksége, annak az 1,5 literes négyhengeres turbós is rendelkezésére áll 150 tagú ménessel. A legerősebb motor 765 ezer forintos többletet jelent árcédulák tekintetében.
A legpuccosabb variáns persze a külső kiegészítőkkel megspékelt R-Line, amelyhez az automataváltós 1.5 TSI-t társítva már az alapár duplájánál is nagyobb összeg, 10,3 millió forint áll elő... és akkor további extrákra még nem is költöttünk. Ha a panorámatetőt, a navigációt és minden egyéb extrát kipipálunk, bizony 12,6 millió forintig tornázzuk fel a vételárat.
Színes egyéniség, jó induló árral
Ami az erőátvitelt illeti, öt- vagy hatsebességes manuális, vagy 610 ezer Ft ellenében hétfokozatú duplakuplungos automata váltó elérhető a 110 és 150 lóerős változatokhoz. A Taigo egész Európában elérhető, és bár arra számítottunk, hogy valamivel drágább lehet a T-Crossnál, a forgalmazó rácáfolt erre: mindössze 15 ezer forint a kupés, azaz divatosabb újdonság felára. A Volkswagen a Taigót nem verte igazén nagy dobra, ami nem is csoda, hiszen manapság már szinte csak a tisztán elektromos autóknak van hírértékük.