A STELLANTIS az utóbbi időszakban óriásplatformmá nőtte ki magát, de úgy néz ki, hogy emellett további partneri kapcsolatokat építenek a profit fokozása érdekében. A márkacsoport a tagok félvezetőigényének biztosításában a Hon Hai Technology Group (Foxconn) szövetségére számíthat innentől, míg önvezetői funkciók fejlesztésében a BMW a partner.

Carlos Tavares, a márkacsoport első embere azt nyilatkozta, hogy a Foxconnal kötött együttműködés gyümölcse négy különféle chip család lesz, amelyek a Stellantis alá tartozó márkák igényeinek mintegy 80 %-át lefedik. Mindeközben egyszerűbb és modernebb alkatrészek születnek, amelyek az ellátási lánc egyszerűsítésében is szerepet játszanak.

Tech szempontból további érdekesség, hogy a Stellantis három új platformot fog használni elektromos autóiban. A fő komponenst itt az STLA Brain, azaz a fő vezérlés jelenti, ami magába foglalja az új elektronikai és szoftveres megoldásokat. Mindez a korábbiakhoz képest háromszor annyi modult lesz képes kezelni, ráadásul az vezetéknélküli frissítéseket is támogatja majd.

A második komponens az STLA SmartCockpit, ami a Stellantis és a Foxconn együttműködésének (Mobile Drive) eredményeként jöhetett létre, és lényegében az új vezetői környezetet takarja. Az ígéretek szerint a csomagban mesterséges intelligenciával támogatott funkciók érkeznek, mint például a navigáció, a hangvezérlés vagy a fizetési szolgáltatások.

A legfontosabb azonban talán a BMW-vel való közös innováció, azaz az STLA AutoDrive funkció, ami az új önvezető rendszer megnevezése. A közösen létrehozott platform az önvezetői képességeket 2-es, 2+, és 3-as szinten hozza el, de a jövőben további fejlesztésekkel még kiterjedtebbé válhat a rendszer.

Mindemellett a Stellantis teljesen átalakíthatja márkái szolgáltatási szegmensét, hiszen a tervek szerint előfizetéses rendszer, igény szerint megvásárolt szolgáltatások és az adatok értékesítése is szerepel a tervek között. A márkacsoport továbbá egy használaton, például kilométermennyiségen alapuló, azaz rugalmas biztosítási rendszer bevezetését is kilátásba helyezte, ami jövőre indulna el Európában és Észak-Amerikában. Az előrejelzések szerint ez a fajta rendszer busás bevétellel kecsegtet.

Persze mindez nem újdonság, az előfizetéses felszereltség vásárlási lehetőséget már egy ízben a BMW is megpendítette, de a világ legnagyobb autógyártója, a Toyota sem rest alkalmazni – a japánok a 2022-es Tundra esetében teszik elérhetővé havi előfizetéses rendszerben a Safety Connect, a Remote Connect, a Drive Connect és a Wi-Fi Connect szolgáltatásokat.