Nem túlzás azt állítani, hogy a jogszabályalkotók boszorkányüldözésbe kezdtek az autóiparral szemben. Ez jelenleg leginkább a dízelmotorokra igaz, de már a benzinesek betiltása is porondon van, és van, aki már meghajtástól függetlenül igyekszik lenyomni a mélybe a négykerekűeket – legalábbis addig mindenképp, amíg nem lesznek teljesen zöldek. A franciáknál például egy új jogszabályt fogadtak el, amely kötelezővé teszik, hogy az autógyártók hirdetéseiben kiemeljék az alternatív közlekedési megoldásokat is.

Kissé faramuci helyzet ez, hiszen arra kötelezik a gyártókat, hogy konkurens megoldásokat reklámozzanak. Konkrét három lehetőség áll rendelkezésükre: az autómegosztást, a tömegközlekedést vagy a biciklizést, sétálást kell kiemelniük. Mindezt ráadásul nem csupán a reklámfilmekben, hanem a rádióban, az interneten és a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetésekre is vonatkozik.

Az új jogszabály március elsejétől lép hatályba, és igen komoly bírsággal sújtja majd azokat, akik megszegik az előírásokat – több mint 18 millió forintról van szó. Vannak azonban olyanok, akik kifejezetten jelezték, készek eleget tenni az új előírásoknak, így például a Volkswagen és a Hyundai, ha nem is örömmel fogadták, de belenyugszanak az új szabályokba. Hogy ez a gyakorlatban miként fog kinézni, az egyelőre még nem világos, ahogyan az sem, hogy pontosan milyen formában kell majd a gyártóknak megjelenítenie a fent említett alkternatív lehetőségeket, de biztosak lehetünk benne, hogy a tehetséges marketingesek biztosan megtalálják majd a módját annak, hogy akár humorral fűszerezve, okosan használják ki ezt a „lehetőséget”.