Nem meglepő, hogy egyre több autógyártó vesz részt a világ egyik legnagyobb szórakoztatóelektronikai kiállításán Las Vegasban. Az pedig mondhatni elvárható, hogy olyan cégek is képviseltetik magukat, mint a Sony. Azonban az már igencsak megdöbbentő, hogy a Sony egy autóval állt elő, ami a nem éppen fantáziadús Vision-S nevet kapta – de ennek ellenére is mindenkinek felkeltette az érdeklődését.
Már csak azért is igencsak érdekes a Sony négykerekűje, mert első ránézésre akár egy sorozatgyártású modell is lehetne, de egyelőre persze csak egy prototípusról beszélünk. A viszonylag kompakt méretekkel rendelkező, nem meglepő módon tisztán elektromos négykerekű nem rugaszkodott el a földtől: formaterve könnyen emészthető, vonásai harmonikusak és izgalmas részletekből sincs hiány. Persze néhány megoldás azért ismerős lehet más típusokról – az első fényszórók például kissé emlékeztethetnek minket a Porsche Taycanra is.
Nem lógna ki az utcaképből - galéria
A Sony olyan neves beszállítókkal is együtt dolgozott, mint az Nvidia, a Continental, a Bosch, a ZF vagy éppen a Qualcomm. A Vision-S 33 szenzort tartalmaz – többek között lézeres, kamerás és radaros megoldásokat is – annak érdekében, hogy ne csak az autón kívül, hanem az autón belül is mindent tökéletesen érzékeljen. Önvezetés terén ugyan csak a kettes, részben autonóm szintet említik a japánok, de szórakozás terén természetesen újdonságokat is hoztak. Így például a 360 Reality Audio hangrendszernek köszönhetően azt ígérik, hogy mind a négy utas tökéletes színpadképet kaphat – ennek érdekében pedig még az ülésekbe is hangszórókat építettek.
Az utasteret természetesen a hatalmas kijelzők uralják, míg a kezelőszervek tekintetében a minimumra szorítkoztak a tervezők – az anyagminőség igen jónak tűnik. Az alapokat egy teljesen új fejlesztésű platform adja, a hajtáslánc szerepét pedig két elektromotor tölti be, melyek 272 lóerős teljesítménnyel rendelkeznek, és az egyik az első, a másik pedig a hátsó tengelyt hajtja. A Vision-S így 4,8 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet álló helyzetből, a végsebessége pedig 240 km/h.
Modern, de manapság már nem meglepő a monitor-tenger - galéria
Arról, hogy honnan nyeri az energiát az autó, nem ejtettek szót a gyáriak, de biztosak lehetünk benne, hogy a mai modern elektromos autók szintjét hozza a Sony négykerekűje is. A fejlesztésbe egyébként a Magna Steyr segített be. A japán elektronikai óriás újdonsága egyébként jelzésértékű is lehet, hiszen míg a belső égésű erőforrások korában a Sonyhoz hasonló cégeknek nem volt esélyük felvenni a versenyt az autóipar szereplőivel, ám az elektromos korszakba lépve már közel sem akkora a lemaradás – ezt pedig a Vision-S is bizonyíthatja, ami gyakorlatilag sorozatgyártásra késznek tűnik, még ha valójában nem is fog majd eljutni az utakra.