A Porsche nemrég mutatta be első tisztán elektromos modelljét a Taycan képében. Az újdonság első körben csak a teljesítményre kihegyezett Turbo és Turbo S verziókban mutatta meg magát, ám ahogyan azt már korábban beígérték a németek, máris megérkezett a 4S kivitel is, amely érdekes módon kétféle akkumulátorcsomaggal lesz elérhető, aminek az ár és a hatótáv mellett a teljesítményre is hatása lesz.
Kissé furcsa lehet, hogy a két különböző teljesítménnyel és hatótávval rendelkező modell ugyanazt a jelölést kapta, de első villanyos modellként a Porsche még szabadon dönthet a Taycan nómenklatúrájáról. Mindenesetre a 4S Performance battery jelenti az alapot, és a 4S Performance battery Plus az izmosabb, méretesebb akkuval rendelkező verzió. Míg előbbi 530 lóerőt, utóbbi 571 tagú ménest présel ki két elektromotorjából, de a 0-100-as sprint és a végsebesség egységesen 4 másodperc és 250 km/h – ennek oka valószínűleg a nagyobb akku plusz súlyában keresendő.
A 4S is igazán látványos - galéria
A menetteljesítmények tehát megegyeznek, de míg az alapkivitel 79,2 kWh-s csomagja a WLTP normák szerint 407 kilométerre elegendő, a maximális töltés pedig 225 kW-tal lehetséges, addig a Plus változat 93,4 kWh-s akkuja 463 kilométer megtételét biztosítja és akár 270 kW-tal is tölthető. Ezzel egyébként a Plus kivitel a legnagyobb hatótávú Taycan lett a kínálatban.
Külcsínt tekintve nincs túl nagy eltérés: az alapformák természetesen változatlanok, de a lökhárítók tekintetében is csak az első elem alsó betétjét szabták át a gyáriak valamivel visszafogottabbra, illetve a hátsó diffúzor az ezüstös árnyalat helyett feketében pompázik. Ezeket leszámítva a talán kevésbé látványos, 19 colos keréktárcsák lehetnek feltűnők, illetve a töltőnyílás sapkája a 4S esetében simán csak kinyílik, nem pedig eltűnik a karosszériában, mint a Turbo S-nél.
Modern, luxus, sportos - galéria
Az utastérben talán még ennyi eltérés sincs, így biztosan nem a megjelenés lesz majd vízválasztó a vásárlók szempontjából. Extrák terén ugyanúgy végtelen a lehetőség, az adaptív LED-es fényszórók pedig alapáron járnak ezúttal is, ahogyan az állítható légrugók is. Elöl hatdugattyús fékekkel találkozhatunk 360 mm-es tárcsák kíséretében, míg hátul négydugattyús szerkezet és 358 mm-es tárcsa van. Korábbi cikkünkből ide kattintva rengeteget megtudhatnak az egyéb extrákról is.
A 4S legnagyobb előnye – a Plus verzió hatótávján túl – az árazása, hiszen a Turbo és Turbo S kivitelek nagyjából 53,5 illetve 63,5 millió forintos alapárával szemben a normál 4S már 38 millió forint körüli nyitóárral elhozható lesz. Ez persze még mindig rengeteg pénz, de azért jóval emészthetőbb, mint a bőven 50 millió feletti összegek, és ne feledkezzünk el, hogy a piac egyik, ha nem a legmodernebb elektromos modelljéről van szó, amelyen egy Porsche embléma díszeleg – ez pedig nem a név miatt fontos, hanem mert garancia a kiváló képességekre.