A Kia nem alaptalanul ér el egyre nagyobb sikereket, hiszen számtalanszor bizonyították már rátermettségüket, legyen szó akár benzines, dízel vagy éppen elektromos modellekről. Ez pedig már a hazai piacon is megmutatkozik.
A Datahouse Kft. legfrissebb információi alapján a 2021-ben forgalomba helyezett 121.920 db személyautó közül 4.311 db tisztán elektromos volt Magyarországon. Ezek közül pedig a legnépszerűbb modell a Kia e-Niro volt 661 darabos regisztrációval, ami 15,33 százalékos piaci részesedést jelent a villanyautók között. Darabszámot tekintve a Kia produkálta a legnagyobb növekedést az előző évhez képest elektromos autó fronton helyezés tekintetében (+287 db / +76,7 százalék).
Az e-Niro bizony nem érdemtelenül lett a legnépszerűbb
Az e-Niro, mely 2020-ban 374 darabos regisztrációval ugyancsak a legnépszerűbb elektromos autó volt Magyarországon, kétféle hatótávot kínál, amivel a legtöbb ügyfél igényeit képes lefedni. Ugyanez igaz a méreteire is, hiszen kompakt dimenziói ellenére akár családi autónak is megfelelő. A vásárlók pedig nem csak az elektromos autós állami támogatással, hanem anélkül is sokan választották a Kia modelljét, ami 2022-ben alaposan megújul majd – már be is mutatkozott az újdonság.
A Kia Hungary egyébként rekordévet mondhat magának, hiszen 4. helyen zárt a személyautó piacon, és a 7,5 százalékos piaci részesedéssel most először szerepel a legjobb öt márka között. 2020-hoz képest a magyarországi Kia a legnagyobb értékesítési növekedést érte el a személyautó piacon az összes volumen márkát tekintve: számszerűsítve 45 százalékos növekedésről beszélhetünk, mialatt a teljes piac összességében csökkent 4,77 százalékkal. Ezzel pedig a második legnagyobb növekedést tudhatja magáénak a márka hazánkban 2021-ben – 4,9-ről 7,5 százalékra emelkedett a piaci részesedése.
Szintén figyelemre méltó eredmény, hogy a Ceed volt a legnépszerűbb modell a C-szegmensben (3.923 db / 18,3 százalékos részesedés a szegmensben), és ezzel a 3. legnépszerűbb modell a teljes személyautó piacon a magyar vásárlók körében. 10,9 százalékos piaci részesedésével egyébként a Kia a 3. legnépszerűbb márka Magyarországon 2021-ben. 2020-hoz képest úgy tudta növelni a magán eladásokat 21,8 százalékkal, hogy a magán piac összességében 25 százalékkal csökkent!
A Ceed egyre nagyobb sikereket ér el, és még csak most frissült
Ezzel a növekedéssel a magán vásárlók körében az előző évhez viszonyítva egyértelműen a legnagyobb növekedést produkálta a Kia. Kiemelkedő eredmény, hogy a magánvásárlók esetében a kompaktok között a Ceed toronymagasan a legkedveltebb modell 24,5 százalékos piacrésszel – azaz minden negyedik magánvásárlónak eladott kompakt autó Ceed volt.
A céges vásárlók körében a korábbi 10. helyről a Kia a 7. helyre lépett előre a tavalyi évben. 2020-hoz viszonyítva ezen a területen is a legnagyobb növekedési ütemet mutatta az összes volumen márka között (+70,2 százalék), míg a piac mindössze 7,9 százalékkal bővült. A Kia piaci részesedése a céges vásárlások viszonylatában 6 százalék. A C szegmensben a Ceed már a második legkedveltebb modell (16,6 százalékos piacrész).