Folytatjuk tegnap megkezdett ismertetőnket, ugyanis az ígéreteknek megfelelően ma bemutatkozott a frissített Kia Ceed. Az eseményen megtudtuk, hogy a kompakt modell adja a gyártó európai értékesítésének 28 százalékát. A Ceed család jelentősége és a Golf-kategóriára jellemző küzdelem miatt óvatos, mégis könnyen észlelhető változásokon esett át a típus – pontosabban az ötajtós, a kombi és a ProCeed nevű változat.

Az első és legszembetűnőbb változás, hogy újratervezték az első hűtőrácsot: a konnektoros hibridé zárt kialakítású, a többiek pedig egy érdekesen mozgalmas, négyszögeket formázó rácsozatot kaptak. Változtattak a fényszóróházakon is: ezentúl három nyilacskából áll a nappali menetfény, így az amúgy LED-es lámpákból eltűnik a négyzetes motívum.

Movement that inspires: a Ceed is megkapja az új, letisztultabb logót

A hátsó világítótestekben oldalanként 48 darab méhsejt alakú elem található, amiket enyhén sötétített üveg borít. A ráncfelvarrás keretein belül dinamikussá varázsolták az ötajtós karosszériaváltozat irányjelzőit. Az elöl-hátul egyaránt átalakított lökhárítókról pedig már tegnapi beharangozónkban is szóltunk.

Az ilyenkor elmaradhatatlan lépéseket is meghúzta a Kia: rajzoltak új keréktárcsákat (17 és 18-as méretben) és kevertek friss színeket is: zöld, szürke, bronz és lime árnyalatokkal bővült a paletta.

48 LED-es egységből alakították ki a hátsó lámpát

Kevésbé feltűnőek a belsőt érintő beavatkozások. Maradt például a 12,3-as digitális műszercsoport és a 10,25-ös központi kijelző is. Újdonságot az új kárpitvariációk (a négy friss kárpit bevezetésével immár kilenc különböző anyagból választhatnak az ügyfelek) és a frissen csatasorba állított váltógomb jelentenek – ez utóbbi a GT és a GT Line verziók sajátja.

A vezeték nélküli telefontükrözés megjelenése ellenére új USB-csatlakozót kapnak a hátsó utasok, és az említésre méltó tételek közé tartozik a kétzónás klímaberendezés, a nyolchangszórós JBL-rendszer, valamint az elöl-hátul fűthető, elöl ráadásul szellőztethető üléspár is.

Nem sokat változott a beltér; az elpválasztókart fényes fekete műanyag keretezi

Kulcs nélküli rendszer, elektromosan állítható és memóriás vezetőülés, motoros csomagtérajtó és elektromos kézifék: a mindennapi használatot megkönnyítő extrákat kínál a Kia Connect applikáción keresztül bizonyos funkciók távolról történő irányítására is képes autó.

Az ADAS (vezetőtámogató rendszerek) megújult funkciókkal teszi biztonságosabbá és pihentetőbbé az utazásokat. A holttérfigyelő helyét aktív fékezésre alkalmas asszisztens vette át, az éberségfigyelő jelez, ha lemaradnánk a sor megindulásáról, már a gyalogosokat és kerékpárosokat is észleli a ráfutásos baleseteket megelőző rendszer, a kézi váltós modellekhez is elérhetővé vált a sávtartó, menet közben is használható a tolatókamera, és egyébként tolatáskor is képes lefékezni magát az autó.

Többet tudnak az asszisztensek; a navi 'last mile' funkciója például az autó leparkolása után, gyalogosan is célba vezet

Régi ismerősök alkotják a hajtáslánc-variációkat. A legtöbb országban a 120 lovas ezres jelenti a belépőt. Az alapmotor 48 V-os enyhe hibrid technológiát kap és akár hétfokozatú duplakuplungossal is párosítható. Egyes piacokra LPG-s verzió is érkezik: ebben az esetben 100 lóerőt tud a háromhengeres erőforrás.

A kiások továbbra is kitartanak a dízel mellett: 136 lóerős az 1,6 literes gázolajos, és szintén enyhe hibridként, kézi vagy automata váltóval küzd a minél kedvezőbb fogyasztásért. Aki máshogy akar spórolni, választhatja a szívó 1,6-osra épülő konnektoros hibridet. A 8,9 kWh-s lítium-polimer akkumulátor közel 60 kilométeres elektromos hatótávot ad a 44,5 kW-os (61 lóerős) villanymotor párjaként. A kombiként árult PHEV 141 lóerős rendszerteljesítményre és 265 Nm eredő nyomatékra képes; váltója továbbra is hatsebességes DCT.

A szárnyak mellett a GT-k piros dekorelemeket is kapnak

Természetesen az új kedvenc, az 1,5 literből 160 lóerőt kihozó turbós benzines is szerepel a listán. Megvásárolható enyhe hibridként és elektromos segédlet nélkül egyaránt. A GT-ket pedig továbbra is a 204 lóerős 1,6-ossal árulják – a kötelező jelleggel adott hétsebességes duplakuplungossal karöltve.

A zsolnai üzem nyári karbantartása után, vagyis augusztusban kezdik el gyártani a frissített Ceedeket. Az év utolsó negyedévében adják át az első (a márka új logójával szerelt) példányokat. Miközben a ráncfelvarrás érintette az ötajtós, a kombi és a shooting brake kivitelt is, az XCeed hasonló megújítására valószínűleg még egy évet várnunk kell.