A Toyota Hilux a világ egyik, ha nem a legmegbízhatóbb autójának hírében áll, ami nem is csoda, hiszen a világ számos elhagyatott helyén teljesítenek szolgálatot a modell olykor már veterán korhoz közelítő példányai – mondanunk sem kell, gyakorlatilag hiba nélkül. A legfrissebb generáció is ugyanezt a robosztusságot, megbízhatóságot és tartósságot. Most pedig bemutatkozott a kínálat csúcsára érkező GR Sport kivitel is, amely olyan konkurenseket szeretne célba venni, mint például a Ford Ranger Raptor.
A japánok talán olyan messzire nem rugaszkodtak a földtől, mint a Ford mérnökei, akik a Raptor esetében olyannyira az élményekre helyezték a hangsúlyt – főleg a futómű tekintetében –, hogy az már a munkabírás rovására is ment. A Toyotánál nem áldozták be a teherhordó szerepkört, és ezt büszkén hirdetik is a Hilux GR Sport esetében: ugyanúgy 1 tonnás terhelhetőséggel rendelkezik a legvagányabb kivitel, és a 3,5 tonnás fékezett utánfutó sem okoz neki gondot – ez pedig többek között annak köszönhető, hogy a Toyotánál hátul nem váltottak tekercsrugókra, hanem megőrizték a laprugókat.
Hátul nehéz mit kezdeni egy pickuppal, de GR Sport logó azért itt is van - galéria
Persze azért nem is álltak meg a mutatós kiegészítőknél, mint az új, Toyota felirattal ellátott, jóval vadabb, G-mintázatú hűtőrács, a fekete kiegészítők, az egyedi, 17 colos keréktárcsák és a GR Sport feliratok. A lemezek alatt új gátlók és rugók bújnak meg, amelyek jobb csillapítást, gyorsabb reakciókat, jobb hőelvezetést és kemény körülmények között kitartóbb teljesítmény biztosítanak – ezzel csökkentve a rezonanciát, javítva az egyenesfutást és fokozva a menetkényelmet is. Mindez a Hilux korábbi frissítésekor bemutatott újdonságokkal együtt minden eddiginél jobb képességeket biztosít, legyen szó akár közúti, akár terepes körülményekről.
Az utastérben piros és karbonmintás kiegészítők, mutatós és kényelmes, piros díszítéssel ellátott sportülések, alumínium pedálok, valamint GR Sport feliratok jelzik, hogy mivel is van dolgunk – még a start gombon is feltűnik a mindenki számára egyre ismertebb GR logó. A motortérben a Hilux paletta eddig is elérhető legerősebb motorjával találkozhatunk: a 2,8 literes turbódízel 204 lóerővel és 500 Nm-es csúcsnyomatékkal mozgatja kellően dinamikusan a GR Sport változatot is – hatfokozatú automata váltón keresztül.
Vagány, sportos az utastér - galéria
A Hilux GR Sport nyáron érkezhet meg a kereskedésekbe, áraira pedig csak később derül majd fény, de ne legyenek kétségeink afelől, hogy a kínálat csúcsára érkező újdonság a legdrágább verzió lesz a palettán – ehhez persze kiváló alapfelszereltség is társul majd a fent felsorolt újdonságok mellett.