A Smart már rálépett a nagy megújulás útjára: az autóiparban az elsők között váltott tisztán elektromos kínálatra – igaz, ez azért a mindössze két városi apróságot felvonultató kínálatával nem volt egy nagy kihívás –, és bemutatkozott már az első újgenerációs modelljük előfutára is, a sorozatgyártáshoz már igencsak közel álló Concept #1 is. Ebben persze hatalmas szerepe volt a kínai Geely szerepvállalásának, amely 2020 óta a Daimlerrel – tehát a Mercedes-Benz tulajdonosával – közösen, egyenlő arányban birtokolja a Smartot. A nagy felépítés előtt azonban még a leépítés következik, ugyanis a vadonatúj SUV bemutatója előtt megszüntetik a forfour gyártását.
Az általunk is tesztelt – igaz, még a frissítés előtt, de műszakilag nem változott az autó – elektromos ötajtós apróság nem váltotta meg a világot, de városi használatra azért így is bőven alkalmas volt, még ha a 8 millióhoz közelítő listaára láttán többet is vártunk volna tőle. Mindenesetre a forfour eltűnt a kínálatból, így egyelőre csupán a fortwo elérhető, ugyanazzal a 82 lóerőt és 17,6 kWh-s akkumulátort felvonultató hajtáslánccal, ami a forfourban is volt, és óvatosan közlekedve sem kínál 150-160 kilométernél nagyobb hatótávolságot.
Kompakt crossoverrel kezdődik a megújulás
Az új modellek bemutatkozása azonban már nincs messze, és a kínaiak célja, hogy a Smart jóval több legyen annál, mint egy aprócska városi autót kínáló márka – az érkező SUV modellt látva akár a MINI megcélzása is reális lehet. A háttér pedig adott, hiszen arról a Geelyről – és persze a Daimler is ott van még – beszélünk, amely a Volvo, a Polestar, a Lotus, a Lynk&Co vagy éppen az LEVC mögött áll, hogy csak a számunkra is ismerős márkákat említsük. Nagy izgalmak előtt áll tehát a Smart, mi pedig kíváncsian várjuk, mit hoznak majd ki belőle a német-kínai vezetőség.