Az autógyártók gőzerővel készülnek a kapuit jövő héten megnyitó Frankfurti Autószalonra, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy egymást érik a friss leleplezések. A mai nap (egyik) sztárja az új smart. A teljes modellcsalád, tehát a kétajtós és kétszemélyes ForTwo, a ForTwo Cabrio és a négyajtós, négyszemélyes ForFour is felfrissült.
Tekintettel arra, hogy nem vadonatúj modellekről van szó, az alapformák, valamint az arányok természetesen nem változtak, ám a formatervezők sokat dolgoztak a dizájn újragondolásán, aminek eredményeképp kicsit bohókásabbak lettek a legújabb smart modellek, ami jól áll nekik. A városi cirkálók pár stílusjegyet az idén debütált ForEase és ForEase+ tanulmányoktól örököltek.
A smart modellek formavilága kívül-belül felfrissült, de az akku sajnos nem lett nagyobb – galéria
A minden változathoz szériában járó ‘lyuggatott’ hűtőrácson felül újdonságnak számítanak az alaposan áttervezett, opcionális LED fényszórók, a stílusos hátsó lámpák, valamint a sportosabb lökhárítók, amelyek révén szélesebbnek tűnnek a smartok. Az utastérben a legnagyobb változást egy új multimédiás rendszer megjelenése jelenti, ami természetesen az okostelefonok kijelzőjét is képes tükrözni, de a középkonzol kialakítása is megváltozott és néhány plusz tárolóval gazdagodtak az autók.
Üröm az örömben, hogy a hajtáshoz nem nyúltak a gyáriak. Ennek értelmében továbbra is minden smart modell meghajtásáról egy 82 lóerő és 160 Nm leadására képes villanymotor gondoskodik, aminek energiaellátásáért egy 17,6 kWh kapacitású akkucsomag felel. A teljesítménnyel nincs gond, de a mai világban a szűk 18 kWh kapacitású akkumulátor bizony igencsak szerénynek számít. Hogy ez mire elég, azt korábbi tesztünkből, ide kattintva elolvashatják.
Belül a legfőbb változást az új multimédiás rendszer jelenti, de több ponton változott az enteriőr (is) – galéria
Papíron a hatótáv akár 160 km is lehet, de ez a nagyon ideális eset és a valóságban ennél nyilván szerényebb hatótávolsággal kell számolni. Az elektromos smartok viszont fürgén mozognak a nagyvárosok forgatagában, a 22 kW-os fedélzeti gyorstöltő segítségével pedig egészen gyorsan fel lehet őket tölteni megfelelő töltőberendezés esetén: 10-ről 80%-ra például szűk 40 perc alatt. Az új smart típusoknak különben még körülbelül 3 évig kell kihúzniuk, a korábbi, hivatalos hírek értelmében ugyanis 2022-ben érkezik a vadonatúj generáció – a részletekről ide kattintva olvashatnak.
Már csak 3 évig marad piacon a smart modellek aktuális generációja, de azért egy nagyobb akku jót tenne az autóknak – galéria