A Mercedes-Benz rengeteg újdonsággal készül a Genfi Autószalonra, így nem csoda, hogy a smart ezúttal kissé talán háttérbe szorul a sávjci seregszemlén. Mindezek ellenére a tavalyi forease tanulmány továbbgondolásaként megszületett forease+ koncepció képében azért így is lesz mit nézni a standjukon – még ha sorozatgyártásról szó sincs a modell esetében.

A smart mérnökei kétségtelenül kihozták a maximumot az aprócska járgányból, amely amolyan speedsteres megoldásokat kapott: alacsonyabb szélvédő, „púpok” az ülések mögött és látványos kis szárnyacska díszíti az autót – ezúttal azonban egy nagyon is mutatós, sárgában pompázó tető is került rá. A LED-es fényszórók a háromdimenziós hátsó megoldással együtt csak még tovább erősítik a koncepciós jelleget, akárcsak az egyedi keréktárcsák, a hátsó diffúzor és a különleges hűtőmaszk.

Jól áll a tető az apróságnak - galéria

A zöld részletek helyett ezúttal mindenhol sárga díszítőelemekkel találkozhatunk. Belül persze ezúttal is látszik a turpisság: természetesen elődjéhez hasonlóan a forease+ is az EQ Cabrio alapjait használja, és bár az utastérben is kapott néhány egyedi megoldást – mint például a középső légbeömlők helyére kerülő kis megjelenítők vagy éppen a felső karimájától megszabadított kormány. A zöld és a fehér helyett ezúttal a feketét és a sárgát választották a gyáriak, és nappa bőrrel vonták be szinte az egész autót.

Ezúttal a fekete és a sárga dominál - galéria

A technikai adatokról ezúttal sincs információ, de mivel a smart EQ alapjaira épült a koncepció, így minden bizonnyal ugyanaz a 82 lóerős elektromotor és 17,6 kWh-s akkumulátor található a négykerekűben, amely a korábban nálunk járt forfour tesztautóban is megtalálható volt. Az új tanulmányt természetesen a jövő héten nyitó Genfi Autószalonon lehet majd élőben megcsodálni, de ezúttal is felesleges lenne abban reménykednünk, hogy valaha is sorozatgyártásba kerül.