Ahogyan ígérték, a mai napon be is mutatták a bajorok a tisztán elektromos BMW iX M verzióját, amely az M60 nevet kapta. Az i4 M50 után nem ért minket meglepetésként, hogy a németek a hatalmas SUV esetében sem rugaszkodtak el a valóságtól – úgy, mint mondjuk a hamarosan sorozatgyártásban is érkező XM esetében –, így az X5 M teljesítményszintjére lőtték be a méretek szempontjából hasonló elektromos modellt is.
Mindez egészen pontosan 600 lóerőt jelent, amit két elektromotor biztosít. Sajnos a teljes galéria mellé egyelőre több információt nem kaptunk, de amint megérkeznek az adatok – legkésőbb holnap – máris érkezünk majd a részletekkel is. A ménes mérete mellett a 21,6 kWh/100 kilométeres vegyes fogyasztásra derült még fény, illetve természetesen a jármű futóművét is sportosabbra szabták.
Kívülről nem hozott sok újdonságot - galéria
Ami a külcsínt illeti: a BMW nem „tolta túl” az iX M60 megjelenését, hiszen szinte változatlan maradt az autó megjelenése a sport csomagos normál kivitelekhez képest. Persze panaszra nincs ok, hiszen a megjelenés így is dinamikus, és egyedi keréktárcsákat, valamint izgalmas, mattfekete M logókat azért kaptunk bőven – hátul pedig egy M60 felirat is megjelenik.
Az utastérben sincs lényeges változás: nem látunk mindenfelé M logókat, a kormány is maradt az eredeti, és első ránézésre az ülések sem váltottak igazán sportosra – a műszeregységen talán feltűnik majd a sportverzióra utaló M60 felirat.
Belül sincs meglepetés - galéria
Túlzásba tehát nem estek a mérnökök, de a 600 lóerős teljesítmény bizonyára megteszi majd a hatását, az pedig egyelőre még mindig nem tisztázott, hogy az i4 M50 és az iX M60 vérbeli M modellnek számítanak-e az elektromos érában, vagy ezek „még csak” az M Performance kivitelek – ami magyarázhatná, hogy nem sokban térnek el a normál változatok sportcsomagos kiviteleitől –, és később esetleg jönnek majd még keményebb változatok. Mindenesetre a részletekkel hamarosan érkezünk.